آفتاب

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسئولان اجرایی روز دوشنبه در جلسه علنی توسط محمد دهقان عضو هیات رییسه قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این تذکرات به شرح زیر است:

* احمدی نماینده کنگاور، کامران نماینده اصفهان، سبحانی‌نیا نماینده نیشابور به وزیر اقتصاد و دارایی: توضیح علت عدم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران توسط بانک‌های عامل.

* اکبریان نماینده کرج به وزیر آموزش و پرورش: تسریع در پرداخت مطالبات فرهنگیان

* ایرانپور نماینده مبارکه به رییس‌جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: لزوم پاسخگویی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در قبال نمایندگان، جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی و صنعتی و توضیح علت کم‌کاری و بی‌توجهی اورژانس شهرستان مبارکه.

* پیرموذن نماینده اردبیل به وزیر کشور: علت ناهماهنگی وزارت کشور برای برگزاری کنگره حزب اراده ملت ایران.

* مقیمی نماینده بهشهر به وزیر آموزش و پرورش: جلوگیری از اقدامات سیاسی و انتخاباتی در اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران.

* طبیب‌زاده نوری نماینده تهران به وزیر ورزش و جوانان: توضیح علت قول اعطای خودروهای لوکس توسط فدراسیون والیبال به والیبالیست‌های تیم ملی علی‌رغم ممنوعیت واردات خودروهای مذکور.

* خجسته نماینده همدان به وزیر صنعت، معدن و تجارت: رسیدگی به وضعیت بازار خودرو، به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: توجه به نحوه جذب و بکارگیری عادلانه پزشکان در بیمارستان‌های تحت پوشش تامین اجتماعی.

* مقتدایی نماینده اصفهان به وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی: ضرورت رسیدگی و بازرسی مستند در اجرای دستورالعمل‌های ایمنی کارگاه‌های ساختمانی در استان اصفهان و ضرورت رسیدگی به کشته شدن هشت تن از کارگران در اصفهان، همچنین به وزیر نیرو؛ ضرورت اعمال استانداردهای بهداشتی در تصفیه پساب فاضلاب جهت استفاده در کشت محصولات کشاورزی.

* عزیزی نماینده شیروان به وزیر دادگستری: علت عدم پاسخگویی تعاونی اعتباری میزان به مردم.

* خجسته نماینده همدان و فراهانی نماینده قم به وزیر آموزش و پرورش: توجه کافی به وضعیت معیشت فرهنگیان و کارآمد کردن بیمه‌های حمایتی.

* دامادی نماینده ساری به وزیر امور اقتصاد و دارایی: توضیح علت ضعف شدید مدیریتی در بانک ملی استان مازندران.

* آلیا نماینده تهران به وزیر علوم، تحقیقات وفناوری: توضیح علت بی‌توجهی وزارت علوم در قبال مسائل فرهنگی و اردوهای مختلط دانشگاه آزاد اسلامی.

* مقتدایی و منصوری و صرامی فروشانی نمایندگان اصفهان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ضرورت پرداخت حقوق و مطالبات معوقه و عیدی سال 94 بازنشستگان صنعت فولاد.

*کارخانه نماینده همدان به رییس‌جمهور: لزوم اتخاذ برنامه‌ریزی مدبرانه برای کاهش 20 درصدی تولید پول در بانک‌های کشور که لازمه رونق اقتصادی است، به وزیر علوم: توضیح علت پذیرش بی‌رویه دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی به ویژه در دانشگاه‌های غیردولتی که موجب افت تحصیلی و صعود نرخ بیکاری شده است.

* سالک نماینده اصفهان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: تسریع در پرداخت حقوق دی و بهمن ماه بازنشستگان صنعت فولاد و ذوب آهن.

* احمدی نماینده کنگان به وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و امور خارجه: ضرورت بازنگری در صادرات گوجه فرنگی با توجه به افت قیمت شدید آن.

* امامی نماینده گرگان به وزرای جهاد کشاورزی، صنعت و معدن: تسریع در پرداخت هزینه محصولات کشاورزان به ویژه سویا و توتون.

* حقیقت‌پور نماینده اردبیل به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: تسریع در پرداخت حقوق آزادگان بسیجی استان اردبیل.

* جعفری نماینده بجنورد به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: توضیح علت اقدامات خلاف قانون و خارج از عرف دانشگاه پیام نور خراسان شمالی.

انتهای پیام

کد N752583

وبگردی