آفتاب

رئیس ستاد ارتش آمریکا: برای انگلیس نگرانم

رئیس ستاد ارتش آمریکا: برای انگلیس نگرانم

رئیس ستاد ارتش آمریکا نسبت به کاهش بودجه دفاعی انگلیس ابراز نگرانی کرد.

رئیس ستاد ارتش آمریکا نسبت به کاهش بودجه دفاعی انگلیس ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، ژنرال ریموند اودیرنو، رئیس ستاد ارتش آمریکا دراین باره هشدار داد: این کاهش‌ها می‌تواند توانایی انگلیس را در کمپین‌های آتی کاهش دهد.

اودیرنو همچنین از دولت انگلیس خواست تا بودجه دفاعی خود در ناتو را براساس توافق 2 درصد از درآمد ملی عملی کند.

رئیس ستاد ارتش آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد، کاهش بودجه دفاعی اعتماد آمریکا را به توانایی نظامی ائتلاف خدشه‌دار کرده است.

وی در این باره گفت: من دروغ گفتم اگر بگویم درباره اختصاص دو درصدی تولید ناخالص و داخلی انگلیس در ائتلاف ناتو نگران نیستم. ما توافقی دو جانبه برای همکاری با هم داشتیم. این همکاری درباره داشتن شریکی است که ارزش‌ها و اهداف مشابهی با ما دارد.

رئیس ارتش آمریکا با اشاره به تغییرات ناشی از کاهش بودجه دفاعی گفت: چیزی که تغییر کرده سطح توانایی و قابلیت است. در گذشته ما لشکر انگلیسی داشتیم که در کنار لشکر ارتش آمریکا فعالیت می‌کرد. اکنون ما تنها ممکن است یک تیپ از ارتش انگلیس در لشکری از نیروهای آمریکایی حضور داشته باشد.

هشدار اودیرنو در پی اظهارات رئیس سابق ارتش آمریکا مطرح شده است. ژنرال سر پیتر وال، رئیس سابق ارتش آمریکا پیشتر کاهش بودجه نیروهای مسلح انگلیس را در شرایط کنونی، با وجود احتمال وقوع یک جنگ سرد با روسیه و گسترش فعالیت‌های تروریستی در جهان "غیرعاقلانه" توصیف کرده است.

پیتر وال در اولین مصاحبه مطبوعاتی خود پس از بازنشستگی اذعان کرده بود که نسبت به تمایل سیاستمداران انگلیسی برای مقابله با بحران‌های جهانی تردید دارد.

وی در گفت‌وگوی خود با رادیو بی‌بی سی بر ضرورت عمل کردن کشورهای متعهد به اختصاص دو درصد تولید ناخالص داخلی خود به هزینه‌های دفاعی تاکید و عنوان کرد، دولت انگلیس با کاهش بودجه دفاعی خود شرایط را برای دشمنان تسهیل می‌کند.

در همین حال لیام فاکس، وزیر دفاع اسبق آمریکا در اظهاراتی مشابه بر همکاری کشورهای متعدد برای اختصاص بودجه به مسائلی دفاعی تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N752526

وبگردی