آفتاب

حاجی زاده ذاکر به ریاست پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی منصوب شد

حاجی زاده ذاکر به ریاست پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی منصوب شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، طی حکمی دکتر ناصرحاجی زاده ذاکر را به سمت رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، در حکم دکتر فرهادی خطاب به دکتر حاجی زاده ذاکر آمده است: «امید است با توکل به خداوند سبحان، ماموریت و وظایف سرپرستی ریاست پژوهشگاه را بر پایه قوانین، سیاست ها و برنامه های مصوب به انجام رسانید. بایسته است با پیروی از آموزه های اسلامی، مبانی علمی، راهبردهای دولت تدبیر و امید و جلب همکاری مدیران، اعضای هیئت علمی و کارکنان گرامی نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و نقش آفرینی آن در اقتصاد دانش بنیان و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ایفا نمایید.»

وزیر علوم، همچنین در نامه جداگانه ای از خدمات دکتر وحید چگینی، رئیس سابق مرکز پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی که از سال 1385 عهده دار این مسوولیت بود تقدیر کرد.

ارتقای موسسه ملی اقیانوس شناسی به پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، ساخت کشتی تحقیقاتی اقیانوس پیمای خلیج فارس، پیگیری پیوستن ایران به تحقیقات قطب جنوب، راه اندازی مرکز هشدار سونامی و مرکز منطقه یی اقیانوس شناسی غرب آسیا برخی از مهمترین دستاوردهای پژوهشگاه در دوران مسوولیت دکتر چگینی بود.

گفتنی است، دکتر ناصر حاجی زاده ذاکر که دانشیار مهندسی عمران و عضو هیئت علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران است طی سال های 1381 تا 1385 ریاست پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی که در آن زمان با عنوان مرکز ملی اقیانوس شناسی فعالیت داشت را عهده دار بود.

​انتهای پیام

کد N752391

وبگردی