آفتاب
ابتکار:

توجه ویژه دولت برای حفاظت از تالابها/آب به دریاچه هامون رسید

توجه ویژه دولت برای حفاظت از تالابها/آب به دریاچه هامون رسید

رامسر - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: دولت یازدهم توجه ویژه ای برای حفاظت از تالابهای بین المللی کشور دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح ساختمان مرکز منطقه ای کنوانسیون رامسر در جمع برخی اعضای کشورهای عضو این کنوانسیون در امسر، با بیان اینکه، حفاظت از تالابها نیازمند همکاری مشترک است گفت: پیام نشست امروز، منطقه ای و جهانی است و حفاظت از تالابها، دارای اهمیت اجتماعی، اقتصادی و صلح بین کشورهاست.

وی با بیان اینکه منطقه مرکز و غرب آسیا دچار ناپایداریهای متعددی شده، گفت: مرکز منطقه ای کنوانسیون نقش مهمی در تعمیق حفاظت از تالابها دارد و جزو اولین کنوانسیون های جهانی در حفاظت از تالابهاست.

ابتکار اظهار داشت: همکاری، تبادل تجربیات، همکاریهای علمی و پژوهشی و برد مرکز برای همکاریهای علمی، روش های نوین و موفق با همکاری جوامع محلی برای مدیریت تالابها موثر است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه نمونه های موفقی برای احیای تالابها در کشور رخ داده،گفت: باید برای مدیریت تالابها برنامه ریزی درستی انجام شود.

وی گفت: مرکز منطقه ای کنوانسیون رامسر جز با همکاری سازمانهای بین المللی و کشورها موفق نمی شود و باید برای این همکاری، برنامه ریزی درستی داشته باشیم.

توجه ویژه دولت برای حفاظت از تالابها

ابتکار با اشاره به اهمیت محیط زیست برای دولت گفت: رئیس جمهور توجه مهمی در زمینه حفاظت از تالابها دارد و علاوه بر پارک ملی و دریاچه ارومیه، دولت یازدهم برای تالابهای بین الملی هامون، پریشان، انزلی و سایر تالابها برنامه داریم.

آب به دریاچه هامون رسید

وی به خبرخوش ورود آب به دریاچه هامون، اشاره کرد و گفت: برای تالابها ردیفهای خوب بودجه ای داریم که نشان دهنده گامهای عملی دولت برای حفاظت از آن است و مدیریت تالابها مبتنی بر ارزشهای ذاتی تالاب، جوامع محلی و همکاری های منطقه ای و بین المللی خواهد بود.

وی تصریح کرد: انتظار دارم همه دست اندارکاران حمایتهای جدی برای پیشبرد مرکز منطقه ای کنوانسیون رامسر داشته باشند تا خدمات ارزنده ای برای مدیریت تالابها در مرکز و غرب آسیا ارائه دهند.

کد N752168

وبگردی