آفتاب
در نشست مشترک رئیس سازمان زندان‌ها و وزیر بهداشت عنوان شد

ضرورت ارتقای سطح سلامت و بهداشت در زندان‌ها

ضرورت ارتقای سطح سلامت و بهداشت در زندان‌ها

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور طی نشست مشترک با وزیر بهداشت و درمان به بررسی راهکارهای همکاری مشترک جهت ارتقاء سطح سلامت، بهداشت و درمان در زندان‌ها پرداختند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور طی نشست مشترک با وزیر بهداشت و درمان به بررسی راهکارهای همکاری مشترک جهت ارتقاء سطح سلامت، بهداشت و درمان در زندان‌ها پرداختند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نشست مشترک پس از بحث و بررسی و ارائه گزارش های مختلف مقرر شد مراکز درمانی زندان‌ها با استفاده از تسهیلات ویژه وزارت بهداشت و درمان تجهیز و نوسازی شود.

همچنین تامین نیروی انسانی مورد نیاز با قرار دادن پزشکان شاغل در زندان‌ها در ردیف پزشکان خانواده نیز از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این نشست بود.

اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در این نشست با تاکید بر ضرورت تامین سلامت افراد جامعه گفت: بحث سلامت مردم به عنوان پایه و اساس همه فعالیت ها در کشور است و اساسا توسعه کشور منوط به تامین سلامت مردم است.

وی با تقدیر از وزیر بهداشت و درمان به‌خاطر فعالیت های خدمت‌رسانی در سطح جامعه گفت: امروز جامعه پزشکی حاضر در زندان‌ها به صورت ایثارگونه کار می‌کنند؛ چرا که با عشق و از خود گذشتگی به درمان بیمارهای زندانیان با کمترین توقع مشغول هستند.

جهانگیر در ادامه با تاکید بر اینکه بخشی از زندانیان محصول کم‌کاری‌های نهادهای دیگر است، گفت: باید تلاش شود تا زمینه‌های بروز جرم در جامعه از بین برود، به عنوان مثال تولید اشتغال و از بین بردن بیکاری یکی از اقدامات اساسی است که باید همه نهادهای مسئول در خصوص آن تلاش کنند.

مشاور رئیس دستگاه قضا درباره نیازهای زندان‌ها در حوزه بهداشت و درمان گفت: امروز بهداشت و درمان زندان ها با کمبود منابع انسانی، اعتبارات و امکانات مواجه است که با توجه به ضرورت تامین سلامت زندانیان امیدواریم وزارت بهداشت و درمان و همچنین سایر نهادهای مسئول در این زمینه نقش خود را ایفا کنند.

وزیر بهداشت و درمان نیز در این نشست با اشاره به سرانه بهداشت و درمان که از سوی دولت پرداخت می شود، گفت: متاسفانه در سیاست‌گذاری‌ها موضوع زندان فراموش شده و باید نهادهای مسئول به‌ویژه بیمه ها سهم زندانیان را در ارتباط با سرانه بهداشت و درمان زندانیان فراهم کنند.

سیدحسن هاشمی با اشاره به نیازهای درمانی زندانیان گفت: باید با نگاه ویژه به زندان‌ها فعالیت های تخصصی در این زمینه آغاز کنیم و با در نظر گرفتن زندان قزلحصار به عنوان پایلوت برای اجرای طرح های توسعه تمهیدات ویژه‌ای را به مرحله اجرا خواهیم گذاشت.

وزیر بهداشت و درمان با طرح موضوع بیمارستان تخصصی سازمان زندان‌ها گفت: می‌توانیم با اجرای این طرح و ایجاد تخصص‌های لازم، بورسیه برای تحصیلات در زمینه تخصص در بیماری‌های زندان‌ها ایجاد کنیم.

هاشمی با انتقاد از موسسه‌های بیمه گفت: موسسات بیمه در موضوع زندانیان که شهروندان این کشور هستند کم کاری می‌کنند و باید زمینه بیمه زندانیان تامین شود.

پیش از این نشست وزیر بهداشت و درمان به اتفاق هیات همراه از بخش های مختلف زندان قزلحصار بازدید کردند.

انتهای پیام

کد N751848

وبگردی