آفتاب

پادشاه اردن حل درگیری فلسطین و اسرائیل را پیش نیاز نابودی تروریسم دانست

پادشاه اردن حل درگیری فلسطین و اسرائیل را پیش نیاز نابودی تروریسم دانست

عبدالله دوم تاکید کرد: اگر ما نتوانیم اختلاف چند دهه دو طرف فلسطین و اسرائیل را حل کنیم، نمی‌توانیم با تروریسم مقابله کنیم و دست‌های ما بسته خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره لبنان، عبدالله دوم، پادشاه اردن در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به اینکه تا قبل از انتخابات پارلمانی اسرائیل هیچ اقدامی از سوی دو طرف فلسطینی و اسرائیلی برای تشکیل دو کشور صورت نخواهد گرفت، ابراز امیدواری کرد، پس از پایان این انتخابات شاهد پیگیری جدی مساله تشکیل دو کشور از سوی دو طرف باشیم.

پادشاه اردن در این گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: تندروها از اختلاف فلسطین و اسرائیل به عنوان وسیله‌ای برای توجیه و اقناع نیروهای خود استفاده می‌کنند و با شروع جنگ غزه در تابستان گذشته ما شاهد افزایش جذب نیرو در این گروه‌های افراطی بودیم.

وی با اشاره به اینکه پاسخ کوبنده به گروه تروریستی داعش و واکنش به جنایت قتل معاذ الکساسبه، خلبان اردنی که هدف از آن تحقیر همه قدرت‌های نظامی بود، مساله‌ای نیست که یک روزه انجام شود، گفت: با عملیات هوایی، پاسخی کوبنده به داعش داده شده و عملیات ضد داعش در سوریه ادامه دارد. ما با طرف عراقی هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم و برای این مساله طرحی طولانی مدت داریم.

پادشاه اردن در ادامه گفت: نبرد با داعش نبرد ما نیز هست چرا که به چالش برای اعراب و مسلمانان بدل شده و به این ترتیب ابقای نیروهای زمینی غربی دور از میادین نبرد بخشی از عملکرد آینده ما خواهد بود.

انتهای پیام

کد N751710

وبگردی