آفتاب
/نیم‌نگاهی به تحقق شعار سال 93/

امینی: مسئولان در پایان سال گزارش عملکرد سالانه را ارائه دهند

امینی: مسئولان در پایان سال گزارش عملکرد سالانه را ارائه دهند

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که بهتر است دولتمردان در پایان هر سال گزارشی از عملکرد خود درباره میزان اجرایی شدن شعار سال ارائه دهند.

جهانبخش امینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره میزان تحقق شعار سال 93، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب هر سال با توجه به یک کارشناسی و نیاز کشور شعاری را برای آن سال مطرح می‌کنند اما به علل مختلف و در همه دولت‌ها می‌بینیم که این شعارها به طور کامل تحقق پیدا نمی‌کنند و بهتر است دولتمردان در پایان هر سال گزارشی از عملکرد خود درباره میزان اجرایی شدن شعار سال ارائه دهند.

وی افزود: تقریبا چند سال است که شعارها درباره اقتصاد، جهاد اقتصادی و فرهنگ است. در اوایل هر سال هم مسئولین این شعارها را در بوق و کرنا می‌کنند اما در پایان سال می‌بینیم که شعارها به طور کامل تحقق پیدا نکردند و این مساله در همه دولت‌ها بوده است. اگر هر کس در حوزه فعالیت‌های خود اقداماتی انجام می‌دهد در نهایت آن را جمع‌بندی کند که چقدر در تحقق شعارها توفیق عملی داشته است می‌توان به نتیجه قابل قبولی در این زمینه رسید.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: امسال دولت در مسائل اقتصادی کنترل تورم، کنترل نقدینگی و هدایت پول‌های سرگردان فعالیت‌های قابل تقدیری انجام دادیم اما حقیقت این است که نقش پول‌هایی را که به بانک‌ها سراریز شد، در راستای توسعه صنعت، اشتغال و زیرساخت‌ها نمی‌بینیم که شاید علت آن سودهای کلان باشد که تولید و سرمایه‌گذاری را کم کرده و اگر دولت راهکاری برای این پول‌های انباشته شده پیدا کند در مدیریت جهادی موفق خواهد بود.

وی همچنین درباره فعالیت‌های فرهنگی اظهار کرد: در بخش فرهنگ کار خاص و مشخصی که مشهود باشد دیده نمی‌شود جز اینکه در بخش فرهنگ صحیح سلامت و هدایت بیماران به مراکز دولتی کارهای فرهنگی خوبی صورت گرفت که مردم از سرگردانی نجات پیدا کنند و آرامشی در بین افراد جامعه برای تامین مخارج درمان به وجود بیاید.

امینی ادامه داد: علاوه بر دولت، مراکز دیگر فرهنگ‌ساز مثل صداوسیما، رایزن‌های فرهنگی و مراکز دانشگاهی نیز باید در احیای ارزش‌های اسلامی و انتشار و ترویج فرهنگ صحیح انقلاب تلاش کنند اما من به طور دقیق نمی‌دانم که آنها در مقابل تهدیدات جنگ نرم چه اقداماتی انجام دادند و به همین دلیل است که می‌گویم بهتر است نهادهای مختلف در پایان سال گزارشی از عملکرد خود ارائه دهند.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: در مدیریت جهادی یکی از فعالیت‌ها می‌تواند به بخش اکتشاف و بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز اختصاص پیدا کند و گزارش داده شود که در طول سال چه اقداماتی به صورت جهادی و ابتکاری انجام شده که رشد خوبی داشته باشیم و سرمایه‌های میلیونی کشور هدر نرود.

انتهای پیام

کد N751398

وبگردی