آفتاب

راخوی اظهارات نخست‌وزیر یونان را رد کرد

راخوی اظهارات نخست‌وزیر یونان را رد کرد

نخست‌وزیر اسپانیا ادعاهای مطرح شده از سوی همتای یونانی خود را مبنی بر تلاش مادرید برای سرکوب دولت آتن رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیش از این آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان دولت‌های پرتغال و اسپانیا را به ایجاد محور قدرت برای سرنگون کردن دولت جدید آتن متهم کرده بود.

ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا به این اظهارات همتای یونانی خود واکنش نشان داد و ادعاهای مطرح شده از سوی آلکسیس سیپراس را رد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما مسئول سردرگمی دولت چپ‌گرای یونان که متعهد به انجام ناممکن‌ها شده است، نیستیم.

نخست‌وزیر اسپانیا همچنین اظهار کرد که دشمن‌تراشی حقه‌ای قدیمی است که مشکلات را حل نمی‌کند بلکه به بدتر شدن اوضاع می‌انجامد.

نخست‌وزیر چپ‌گرای یونان روز شنبه دولت‌های اسپانیا و پرتغال را متهم کرد از ترس روی کار آمدن نیروهای رادیکال در کشورهایشان در انتخابات سال جاری میلادی، برای سرنگون کردن دولت وی دسیسه‌چینی می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، آلکسیس سیپراس همچنین این انتقاد را که آتن برای تمدید بازپرداخت وام‌های خود در منطقه یورو از مواضعش عقب نشینی کرده را رد کرد و گفت: عصبانی شدن محافظه‌کاران آلمان از مذاکرات یونان با مقامات اروپا نشان داد که دولت یونان توانسته امتیازاتی را به دست آورد.

اگرچه یونانی‌ها از بابت سالها ریاضت اقتصادی در کشورشان بیش از همه از آلمان که بیشترین سهم را در وام 240 میلیارد یورویی به یونان و دیکته کردن شرایط اقتصادی به این کشور دارد، عصبانی هستند اما نخست وزیر یونان در سخنرانی اخیر خود خطاب به اعضای حزب سیریزا به شدت از مادرید و لیسبون انتقاد کرد و آنها را متهم کرد به این که در مذاکرات برای تمدید بازپرداخت وام یونان، موضعی تندروانه اتخاذ کرده اند.

سیپراس خاطرنشان کرد: ما با محوری از قدرتهای مخالف با خود مواجه هستیم که رهبری آن بر عهده دولت‌های اسپانیا و پرتغال است. این دو کشور به دلایل واضح سیاسی تلاش کردند تا کل مذاکرات به شکست بیانجامد.

انتهای پیام

کد N751316

وبگردی