آفتاب
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد

نقش ورزش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان

نقش ورزش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ورزش از مقوله‌هایی است که در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کمک‌کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، «ابراهیم جهانگیری» عصر امروز(یکشنبه دهم اسفندماه) در یازدهمین نشست شورای آموزش و پرورش در محل سالن پیامبر اعظم(ص)استانداری اظهار کرد: در مجموعه‌ی آموزش و پرورش چهار اداره شامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، انجمن اولیا و مربیان، اداره مشاوره و حراست جهت پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که بخش اعظمی از دانش‌آموزانی که گرفتار بزه و آسیب می‌شوند در خانواده‌های آسیب‌دیده رشد می‌یابند، افزود: در هر سال تحصیلی حداقل شش جلسه‌ی آموزشی برای اولیای دانش‌آموزان برگزار می‌شود ضمن اینکه دارای 350 مدرس آموزش خانواده هستیم که از ظرفیت آنها نیز در این راستا استفاده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: ورزش و تربیت بدنی از مقوله‌هایی است که در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار کمک‌کننده است.

جهانگیری گفت: در همین راستا المپیاد درون مدرسه‌ای یکی از کارهای آموزش و پرورش است که در سال 93 برگزار شد و بسیاری از دانش‌آموزان درگیر آن شدند.

وی خاطرنشان کرد: طرح ورزش صبحگاهی نیز به‌تازگی در مدارس آغاز شده است بنابراین انتظار می‌رود تا در بحث سند توسعه ورزش، جایگاه ورزش دانش‌آموزی بیش از پیش مشخص شود.

خبرنگار: 4

کد N751086

وبگردی