آفتاب

دو کارمند سازمان ملل جاسوس کره‌ شمالی بودند

دو کارمند سازمان ملل جاسوس کره‌ شمالی بودند

براساس گزارشی که از سوی گروهی از کارشناسان سازمان ملل تهیه شده، یک تیم جاسوسی دولت کره شمالی متشکل از یک پدر و پسر تحت پوشش کارمند دو نهاد وابسته به سازمان ملل به نفع این دولت جاسوسی می‌کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، این دو جاسوس به نام‌های کیم سو گوانگ، 38 ساله و کیم یونگ نام، 67 ساله کارمند دو نهاد وابسته به سازمان ملل بودند، در حالی که در اصل برای دولت کره شمالی جاسوسی می‌کردند.

کیم سو گوانگ در مقر سازمان برنامه جهانی غذا در شهر رم ایتالیا مشغول به کار بوده در حالی که پدرش کیم یونگ نام، کارمند سازمان یونسکو بوده است.

براساس این گزارش همچنین دختر کیم یونگ نام به نام کیم سو گیونگ که در بانک توسعه متحد کره در شهر پیونگ‌یانگ مشغول به کار است نیز در فعالیت‌های مالی براساس ادعاهای دروغین دست داشته تا نقش کشورش در این فعالیت‌ها را پنهان کند.

یک گروه از کارشناسان سازمان ملل در این گزارش فاش ساختند که این پدر و پسر ماموران اطلاعاتی کره شمالی بوده و فعالیت‌های خود را تحت پوشش کارمند نهادهای بین‌المللی انجام می‌دادند.

هیچ کدام از این دو نفر در حال حاضر در مناصب خود مشغول به کار نیستند و دارایی‌های این پدر و دو فرزند وی نیز مسدود شده است.

در این گزارش این پدر و پسر از اعضای سازمان اطلاعات کره شمالی که مسئول عملیات‌های محرمانه در کشورهای خارجی است شناسایی شده‌اند.

کیم سو گوانگ به منظور انجام فعالیت جاسوسی خود از چهار نام مستعار استفاده می‌کرده است.

در همین گزارش سازمان ملل همچنین تصریح شده که چند مامور اطلاعاتی دیگر کره شمالی نیز اخیرا در حالی که مبلغ 450 هزار دلار پول نقد به همراه داشته‌اند در یک فرودگاه در جنوب شرق آسیا که جزئیات آن مشخص نشده است دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام

کد N751062

وبگردی