آفتاب
با تصویب مجلس؛

39 میلیارد تومان برای آبرسانی شرب روستایی اختصاص یافت

39 میلیارد تومان برای آبرسانی شرب روستایی اختصاص یافت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی 39 میلیارد تومان را برای آبرسانی شرب روستایی اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه، بند «ه» تبصره 9 را به تصویب رساندند.

پیش از این در بخش درآمدی این بند که به تصویب مجلس رسیده است، وزارت نیرو از طریق شرکتهای آبفای شهری سراسر کشور مکلف شده بود علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای ‌شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب مبلغ یکصدوپنجاه (150) ‌ریال از مشترکین آب دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

امروز در بخش هزینه‌ای نمایندگان مصوب کردند که صددرصد(100%) وجوه دریافتی تا سقف سیصد و نود میلیارد(390.000.000.000) ریال از محل حساب مذکور صرفاً جهت آبرسانی شرب روستایی اختصاص می‌یابد.

اعتبار مذکور براساس شاخص کمبود آب شرب سالم بین استان‌های کشور در مقاطع سه‌ماهه از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توزیع می‌شود تا پس از مبادله موافقتنامه بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانها و شرکتهای آب و فاضلاب روستایی استان‌ها هزینه گردد.

همچنین پیش از این بخش درآمدی بند "الف" تبصره 9 نیز به تصویب رسیده بود که طبق آن از سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (52) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای سال 1394، مبلغ یکصد و سی و هشت میلیون(138.000.000) ریال در سال تعیین می‌شود و مازاد آن تا هفت برابر به نرخ ده‌درصد(10%) و مازاد بر این به نرخ بیست‌درصد (20%) تعیین می‌شود.

در بخش هزینه‌ای نیز تصویب شد که این سقف معافیت مالیاتی برای بخش خصوصی و دولتی و سایر دستگاههای اجرائی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (5) قانون محاسبات عمومی کشور است.

بند «ج» تبصره 9 نیز به تصویب مجلس رسید که مطابق با آن شرط تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای برخورداری از تسهیلات موضوع ماده (101) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 3/ 12/ 1366 و تبصره (2) ماده (119) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای صاحبان مشاغل وسائط نقلیه، املاک و منبع ارث برای عملکرد سالهای 1390 تا 1394 الزامی نیست.

انتهای پیام

کد N750449

وبگردی