آفتاب

انتشار اوراق صکوک اجاره برای تسویه مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی از دولت

انتشار اوراق صکوک اجاره برای تسویه مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی از دولت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز و در جریان رسیدگی به بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه 94 مقرر کردند تا سقف 10 هزار میلیارد ریال اوراق صکوک اجاره برای تسویه مطالبات قطعی اشخاص حقیقی و حقوقی از دولت منتشر شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به موجب بند «ک» تبصره شش لایحه بودجه 94 که به تصویب مجلس رسید، دولت مجاز است جهت تسویه مطالبات قطعی اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی از دولت و شرکت‌های دولتی تا سقف 10 هزار میلیارد (10.000.000.000.000) ریال «اوراق صکوک اجاره» منتشر نماید.

بر این اساس، اوراق مزبور از پرداخت هرگونه مالیات معاف بوده و به عنوان ابزار مالی موضوع قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران محسوب و با امضای وزیر امور اقتصادی و دارایی صادر می‌شود.

همچنین اوراق مزبور قابل معامله در بازار ثانویه است.

به موجب این مصوبه، آیین‌نامه اجرائی نحوه انتشار اوراق تضمین بدهی، بازپرداخت، سود و تضمین آن حسب مورد توسط دولت و شرکت‌های دولتی ذی‌ربط، ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون، به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

انتهای پیام

کد N750262

وبگردی