آفتاب

تظاهرات مخالفان دولت ایتالیا در رم

تظاهرات مخالفان دولت ایتالیا در رم

هزاران تن از حامیان حزب جناح راست "لیگ شمالی" در خیابان‌های رم، ایتالیا دست به راهپیمایی اعتراضی زده و سیاستهای دولت این کشور را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در کنار این تظاهرات ضددولتی، تظاهرات دیگری هم علیه این راهپیمایی ضددولتی صورت گرفت و سازمان‌دهندگان این تظاهرات، دیدگاه حزب "لیگ شمالی" علیه دولت ماتئو رنتزی، رئیس‌جمهوری ایتالیا را نژادپرستانه خواندند.

"ماتئو سالوینی"، رهبر حزب "لیگ شمالی" در جریان سخنرانی در این راهپیمایی، دولت را به تحقق دستورات اتحادیه اروپا به صورت کورکورانه متهم کرد.

وی افزود: مشکل رنتزی نیست. رنتزی یک عروسک خیمه‌شب‌بازی است. او یک برده ناشنواست که از جانب برخی افراد بی‌نام و نشان که می‌خواهند کنترل زندگی ما را از بروکسل به دست بگیرند، گمارده شده است.

راهپیمایان در جریان این تجمع اعتراضی شعار "رنتزی برو به خانه‌ات" سر دادند.

سالوینی همچنین با اعلام اینکه تنها مردم عادی ایتالیا هستند که به خاطر سیاست‌های کنونی دولت رم و اتحادیه اروپا صدمه دیده‌اند، افزود: من می‌خواهم اقتصاد را به گونه‌ای تغییر دهم که در مسیر درست خود قرار بگیرد. اقتصاد ایتالیا در حال حاضر تحت تاثیر سیاست‌های احمقانه اروپا و بروکسل است.

لیگ شمالی به شدت خواهان اخراج مهاجران غیرقانونی است و رهبری این حزب گفته مهاجرت محدود و کنترل شده اقدام مثبتی است اما بسیاری از فعالان جناح چپ این دیدگاه را نژادپرستانه می‌دانند.

شبکه خبری یورونیوز نیز گزارش داد، بیش از 35 هزار تن از مخالفان حزب "لیگ شمالی" در تظاهرات شرکت کرده و شعار "سالوینی نه" و "رم تو را نمی‌خواهد" سر دادند.

تظاهرات ایتالیا

تظاهرات ایتالیا

تظاهرات ایتالیا

انتهای پیام

کد N749942

وبگردی