آفتاب

حضور ۲۶۵ زندانی در مسابقات کشوری قرآن کریم

حضور ۲۶۵ زندانی در مسابقات کشوری قرآن کریم

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: در سال ۱۳۹۳ در مسابقات منطقه‌ای و سراسری تعداد ۳۷۷ نفر از کارکنان و سربازان شرکت کرده و تعداد ۲۶۵ نفر از زندانیان مرد و زندانیان کانون‌های اصلاح و تربیت در مسابقات شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر؛ اصغر جهانگیر درخصوص فعالیت‌های صورت گرفته قرآنی در سازمان زندان‌ها گفت: به غیر از مسابقات قرآنی در سطوح شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و کشوری، دارالقرآن زندان‌ها مطابق با دستورالعمل‌های ارسالی و هدایت فرهنگی ادارات کل زندان‌ها در استان‌های سراسر کشور، روزانه‌ پذیرای جمع کثیری از زندانیان علاقه‌مند به امور قرآنی و فراگیری آیات نور است.

وی افزود: رشته‌های قرآنی روخوانی، روانخوانی، ترجمه و تفسیر، حفظ یک جزء تا حفظ کل قرآن کریم، قرائت، تدبر در قرآن کریم توسط روحانیون مجرب و اساتید قرآنی به صورت دوره‌های یک ماهه تا ۴۵ روزه در زندان‌ها ویژه زندانیان و سربازان وظیفه برگزار می‌گردد که در کنار این کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی برگزاری محافل انس با قرآن کریم و مجالس ختم قرآن و ویژه جلسات ماه مبارک رمضان سبب شده است تا جذب زندانیان به کلاس‌های قرآنی روز افزون گردد به گونه‌ای که در برخی از استان‌ها به دلیل استقبال زیاد، کلاس‌ها به صورت مکرر برگزار می‌شود و کاهی با کمبود استاد نیز مواجه می‌باشند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور درخصوص کیفیت برگزاری مسابقات گفت: با توجه به این که مسابقات در سطوح شهرستانی و بین زندان‌ها، استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌گردد، نفرات برتری که به مسابقات کشوری معرفی می‌گردند از مراحل مختلف و به سختی عبور کرده‌اند که رقابت در بین این افراد در سطح بالایی می‌باشد.

وی افزود: کیفیت مسابقات به گفته داوران بخش مسابقه کشوری در حد مطلوبی ارزیابی می‌گردد که شرکت نفرات برتر مسابقات سازمان زندان‌های کشور در مسابقات سازمان اوقاف و قوه قضاییه در سال ۱۳۹۲ و کسب عناوین برتر گواهی بر این گفته است.

جهانگیر اظهار داشت: در سال ۱۳۹۳ در مسابقات منطقه‌ای و سراسری تعداد ۳۷۷ نفر از کارکنان و سربازان وظیفه شرکت نمودند و تعداد ۲۶۵ نفر از زندانیان مرد و زندانیان کانون‌های اصلاح و تربیت در مسابقات منطقه‌ای و سراسری شرکت داشته‌اند. همچنین تعداد ۹۰ نفر نیز از کارکنان زن در مسابقات منطقه‌ای کارکنان زن شرکت کرده‌اند.

وی درخصوص مقایسه کمی و کیفی مسابقات امسال با سال گذشت گفت: سال قبل همچون سنوات گذشته مسابقات قرانی کارکنان زن و مرد سازمان زندان‌ها به صورت کشوری و در یک مرحله برگزار می‌گردید که درسال ۱۳۹۳ مطابق دستورالعمل‌ ارسالی و برنامه‌ریزی انجام شده با هدف شناخت دقیق فعالان قرانی زندان‌های کشور، مسابقات به صورت منطقه‌ای در ۴ منطقه برگزار گردید و نفرات برتر مناطق در مسابقات کشوری با هم به رقابت پرداختند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور افزود: در یک رقابت سنگین دو روزه نفرات برتر کشوری انتخاب شدند که از لحاظ کمی و کیفی به گفته شرکت کنندگان و هیئت محترم داوران سطح مسابقات به مراتب از سال‌های گذشته بهتر بوده است.

وی تصریح کرد: حضور کارکنان زن زندان‌های کشور در مسابقات قرانی کارکنان به دلایل شغل سخت زندانبانی خاصه در بندهای نسوان، مسئولیت سنگین اداره امور خانه، همسر و فرزندداری بسیار مشقت‌بارتر از حضور کارکنان مرد در این مسابقات است که کسب عناوین برتر و حضور پررنگ خانم‌ها در این مسابقات است که کسب عناوین برتر و حضور پررنگ خانم‌ها در این مسابقات نشان از علاقه وافر کارکنان زن زندان‌های کشور به شرکت در مسابقات قرآنی دارد.

جهانگیر اظهار داشت: اتخاذ تدابیر لازم جهت فراگیر نمودن امور قرآنی در زندان‌ها در سطوح کارکنان، سربازان وظیفه و زندانیان با این هدف صورت گرفته است که انشاءالله در سال آتی تعدد شرکت کنندگان باعث بالا رفتن مرتبه رقابت و سخت نمودن ارزشیابی آنها و نفرات برتری که به مسابقات کشوری دعوت می‌شوند، گردد.

کد N749439

وبگردی