آفتاب
سنایی تاکید کرد:

شورای پیگیری توافقات هئیت تجاری همدان به روسیه تشکیل شود

شورای پیگیری توافقات هئیت تجاری همدان به روسیه تشکیل شود

نهاوند- سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه گفت: استاندار همدان باید شورایی را برای پیگیری توافق و مصوبات سفر هئیت تجاری و اقتصادی استان همدان به کشور روسیه تشکیل دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سنایی ظهر شنبه در جلسه پیگیری مشکلات و موانع اجرای طرح های مهم شهرستان نهاوند که با حضور استاندار همدان در فرمانداری نهاوند برگزار شد، اظهار داشت: ثروت و سرمایه در کشور روسیه به وفور وجود دارد اما مسئولان ارشد استان و فرماندار نهاوند برای جذب آن در استان و نهاوند باید پیگیری و تلاش مستمر داشته باشند.

سنایی گفت: مقامات و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران برای حضور و مشارکت روس ها در عرصه اقتصادی و تجاری ایران حساسیتی ندارند و تمایل و رغبت هم نشان می دهند به همین منظور بهار سال آینده استاندار یکی از استان های روسیه مهمان استان همدان خواهد بود.

وی ادامه داد: با رایزنی و مکاتبه ای که در طول یک سال گذشته با شورای شهر تهران انجام شد بزودی یک خیابان در منطقه ۲۲ تهران به نام نهاوند نامگذاری می شود.

نماینده سابق مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طرح ها و پروژه های مهم نهاوند در حال حاضر مشکلی ندارند اما در مورد احداث سد گرین و ادامه کار مشکلاتی در حوزه ملی  برای این پروژه به وجود آمده است.

مهدی سنایی بیان داشت: همه مسئولان شهرستانی و استانی باید تلاش و پیگیری کنند تا ادامه عملیات سد گرین بعنوان بزرگترین پروژه استان متوقف نشود اما متاسفانه این سد در میان ۵۰ و یا ۶۰ پروژه مشابه در سطح کشور که درصد پیشرفت فیزیکی آنها زیر ۵۰ درصد است، لحاظ شده است.

سنایی با اعلام اینکه بودجه سد گرین متاسفانه تا حد نگهداری حفظ کارگاه کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: احداث این سد و تامین اعتبار آن در شرایط فعلی مقدور نیست.

وی با اشاره به این موضوع که استاندار همدان چندین بار در سطح استان اعلام کرده که به نهاوند نگاه ویژه و خاص دارم، گفت: در سالهای گذشته تلاش و پیگیری های زیادی انجام شد تا برخی از مدیران نهاوندی در سطح استان مسئولیت بگیرند اما مشخص نشد چرا تا به مسئولیت رسیدند نهاوند را فراموش کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه افزود: یکی از ویژگی ها و شرایط یک مدیر خوب و موفق داشتن بدهی های زیاد است و مدیر نباید از انجام کار تعهدی ترس داشته باشد چرا که در کشور ما تا به حال هیچ مدیری برای داشتن بدهی به زندان نرفته است.

 

 

کد N749318

وبگردی