آفتاب
سالاری:

هیچ نگرانی از نظر ایمنی در نیروگاه اتمی بوشهر وجود ندارد

هیچ نگرانی از نظر ایمنی در نیروگاه اتمی بوشهر وجود ندارد

بوشهر - فرمانده قرارگاه رافع استان بوشهر گفت: هیچ نگرانی از ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری ظهر شنبه در رزمایش پدافند پرتوی استان بوشهر اظهار داشت: شاهد برگزاری موفق سومین رزمایش سراسری پرتوی در استان بوشهر بودیم و نیروهای حاضر در این رزمایش به خوبی از عهده کارها و برنامه‌های مورد نظر برآمدند.

وی با اشاره به اینکه رزمایش پرتوی از روز گذشته در بوشهر آغاز شده بود، اذعان داشت: دستگاه‌های امدادی و نیروهای نظامی و دستگاه‌های اداری و ستادی حضوری مطلوب در این رزمایش داشتند.

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم توسعه برنامه‌های آموزشی در این راستا، خاطرنشان ساخت: کنترل آلودگی های فرضی توسط پرسنل نیروگاه به عنوان برنامه مرحله عملی رزمایش پرتوی در بوشهر بود که از صبح امروز در سایت نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد.

وی همچنین از برگزاری مرحله سوم این رزمایش در داخل شهر بوشهر توسط دستگاه‌های اجرایی و اعضای کارگروه‌های مشترک خبر داد و اذعان داشت: رزمایش‌های دوره‌ای به منظور ارتقای سطح آمادگی بین دستگاه‌ها، شناسایی نقاط قوت و کاستی‌ها برگزار می‌شود.

سالاری به ایمنی بسیار بالای نیروگاه اتمی بوشهر اشاره کرد و افزود: در کنار امنیت بالای نیروگاه، نیاز است که به مسائل آموزشی و برگزاری چنین رزمایش هایی نیز توجه داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه رافع استان بوشهر با بیان اینکه این رزمایش‌ها باید در کشورهای دارای صنعت انرژی هسته‌ای برگزار شود، افزود: نقاط قوت فراوانی را در رزمایش پدافند پرتوی در بوشهر شاهد بودیم.

کد N749234

وبگردی