آفتاب
خسروی:

۸۰ کلاس درس آماده اسکان مسافران نوروزی در گالیکش است

۸۰ کلاس درس آماده اسکان مسافران نوروزی در گالیکش است

گالیکش- مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان گالیکش با بیان اینکه ۸۰ کلاس درس آماده اسکان مسافران نوروزی است، گفت: ۱۲ مدرسه در این شهرستان برای این کار در نظر گرفته شده است.

مهدی خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اسکان نوروزی مسافران در گالیکش اظهار کرد: امسال ۸ هزار و ۲۴۳ مسافر در شهرستان گالیکش اسکان یافتند.

وی در خصوص نحوه ثبت نام برای اسکان مسافران فرهنگی توضیح داد: فرهنگیان از ۱۰ اسفندماه می توانند با مراجعه به سایت اقدام به رزرو مکان خود را داشته باشند و این ثبت نام تا ۲۰ اسفند ادامه داد.

حسینی با بیان اینکه زمان پذیرش مسافران نوروزی از عصر ۲۸ اسفند لغایت ۱۲ فروردین ۹۴ است، گفت: مدت‌زمان اسکان مهمانان در مدارس ۳ روز بوده و در صورت وجود ظرفیت با تائید پایگاه‌ها اسکان این مدت قابل تمدید است.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان گالیکش خاطر نشان کرد: تمام تلاش مجموعه آموزش و پرورش در ستاد اسکان مسافران نوروزی ارایه خدمات با کیفیت است تا مسافران خاطرات خوشی را از منطقه در ذهن ثبت کنند.

وی با بیان اینکه مدارس تحت پوشش ستاد اسکان این شهرستان به ۴ دسته تقسیم می‌شوند، افزود: مدارسی که به صورت ویژه برای اسکان در نظر گرفته شده دارای اتاق‌های مجهز به تخت، فرش، یخچال، تلویزیون، وسایل گرمایشی و سرمایشی، پتو و بالش است با حمام و آشپزخانه مشترک است.

خسروی با اشاره به اینکه ۱۰ کلاس مدارس شهید بهشتی تنگراه و شهید یونس موسوی برای این گروه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: هزینه اقامت یک‌شب برای فرهنگیان ۲۵ هزار تومان، کارکنان دولت ۵۰ هزار تومان و مشاغل آزاد ۸۰ هزار تومان است.

وی در خصوص مدارس گروه الف گفت: ‌مدارسی که دارای اتاق‌هایی مجهز به فرش، پتو، ‌بالش، خنک‌کننده و گرمازا، ‌یخچال و تلویزیون اختصاصی هستند و حمام و آشپزخانه مشترک دارند در این گروه قرار می گیرند.

خسروی با بیان اینکه ۱۹ کلاس درس برای این گروه آماده شده، تصریح کرد: هزینه اقامت یک‌شب در کلاس‌های این گروه برای فرهنگیان ۲۲ هزار تومان، کارکنان دولت ۳۸ هزار تومان و مشاغل آزاد نیز ۶۰ هزار تومان است.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان گالیکش در خصوص مدارس گروه ب توضیح داد: مدارسی که دارای اتاق‌های مجهز به فرش، ‌پتو، ‌بالش، وسایل خنک‌کننده و گرمازا هستند و یخچال، ‌تلویزیون، ‌حمام و آشپزخانه به ‌صورت مشترک دارند.

وی با اشاره به اینکه ۳۳ کلاس درس برای این گروه در نظر گرفته در خصوص هزینه اقامت یک‌شب در این کلاس‌ها افزود: برای فرهنگیان ۱۶ هزار تومان، کارکنان دولت ۳۲ هزار تومان و مشاغل آزاد نیز ۴۶ هزار تومان تعیین شده است.

خسروی ادامه داد: مدارس گروه ج‌ مدارسی هستند که دارای اتاق‌های مجهز به فرش یا موکت و حتی‌الامکان پتو بوده و یخچال، اجاق‌گاز و تلویزیون مشترک دارد.

وی با بیان اینکه برای این گروه ۱۹ کلاس درس در نظر گرفته است، گفت: هزینه اقامت یک‌شب در کلاس‌های این گروه برای فرهنگیان ۱۲ هزار تومان، کارکنان دولت ۲۳ هزار تومان و مشاغل آزاد نیز ۳۳ هزار تومان است.

شهرستان گالیکش یکی از شهرستان‌های استان گلستان واقع در شمال ایران است که در سال ۱۳۸۹ تاسیس شده است و مرکز این شهرستان، شهر گالیکش است.

این شهرستان در حد فاصل بین شهر مینودشت و کلاله در جاده ترانزیت مازندران-خراسان، در استان گلستان واقع شده است. بخشی از پارک ملی گلستان و آبشار لوه در این شهرستان قرار دارد.

کد N749004

وبگردی