آفتاب

تظاهرات در بنغازی لیبی و اصابت 3 خمپاره به نزدیکی مسیر تظاهرکنندگان

تظاهرات در بنغازی لیبی و اصابت 3 خمپاره به نزدیکی مسیر تظاهرکنندگان

صدها تن از ساکنان شهر بنغازی با برگزاری تظاهراتی خواستار سرنگونی دولت عبدالله الثنی که در سطح بین‌الملل به رسمیت شناخته می‌شود و قرار دادن گروه‌های شبه نظامی در لیست گروه‌های تروریستی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع امنیتی و شاهدان عینی از سقوط سه خمپاره در نزدیکی مسیر تظاهرکنندگان شهر بنغازی (واقع در شرق لیبی) خبر دادند و اعلام کردند، این حادثه به کسی آسیب نرسانده است.

یک افسر امنیتی که در محل حادثه حضور داشت، گفت: سه خمپاره در نزدیکی محل حضور صدها تظاهرکننده که در میدان التحریر واقع در منطقه الکیش شهر بنغازی جمع شده بودند، سقوط کرد اما آسیبی به کسی وارد نشد.

شاهدان عینی نیز در این خصوص گفتند: موشک‌ها به اشتباه به موزه برکه که یک ساختمان تاریخی متعلق به دوره عثمانیان است، برخورد کرد.

صدای انفجار این سه خمپاره بسیار شدید بود و ابری از دود در آسمان بلند کرد و تظاهرکنندگان دستپاچه شدند.

تظاهرکنندگان در حالی که هرگونه گفت‌وگو با رهبران شبه‌نظامیان و حامیان تروریسم را رد کردند، خواستار قرار گرفتن گروه اخوان‌المسلمین و گروه‌های شبه نظامی تندرو در لیست گروه‌های تروریستی شدند.

همچنین این تظاهرکنندگان خواستار سرنگونی دولت عبدالله الثنی به دلیل ضعف عملکرد آن شدند و تاکید کردند که خلیفه حفتر باید بلافاصله پس از انجام مراسم تحلیف به عنوان فرمانده یک سال آینده ارتش لیبی، اقدامی در راستای بازسازی این ارتش انجام دهد.

از نیمه ماه اکتبر گذشته یگان‌های ارتش لیبی با پشتوانه نیروهای مسلح وابسته به سرلشگر خلیفه حفتر حملاتی را علیه گروه‌های شبه نظامی آغاز کرده‌اند.

همچنین نیروهای حفتر در غرب، شرق، مرکز و جنوب لیبی با گروه‌های تندرو وارد نبرد شده‌اند و قصد کنترل دوباره بر این مناطق را دارند.

پارلمان مورد قبول جامعه بین‌الملل لیبی و کابینه وابسته به آن پس از کنترل شبه‌نظامیان فجر لیبی بر شهر طرابلس در اوت گذشته به شرق کشور منتقل شد و شبه نظامیان افراطی دوباره کنگره ملی لیبی را احیاء کردند و یک دولت موازی با پارلمان طبرق تشکیل دادند.

انتهای پیام

کد N748966

وبگردی