آفتاب
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار شد

ضرورت حذف تعرفه واردات چوب برای جلوگیری از قطع درختان

ضرورت حذف تعرفه واردات چوب برای جلوگیری از قطع درختان

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: شاهد کاهش روند نزولی منابع طبیعی در کشور هستیم.

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: شاهد کاهش روند نزولی منابع طبیعی در کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان محمدتقی توکلی در جمع خبرنگاران در رابطه با محیط زیست و به‎ویژه جنگل‎های زاگرس اظهار کرد: هر کشوری مسائل اقتصادی خود را براساس توانایی منابع طبیعی نشان می‎دهد. به عبارت دیگر قدرت هر کشور در اقتصاد به ظرفیت‎ها و منابعی باز می‎گردد که در اختیار دارد. جنگل و مرتع هم از منابع طبیعی مهمی هستند که در حفظ اکوسیستم‎ها، تامین منابع آب، ارتقاء کیفیت هوا و غیره تاثیر بسزایی دارند.

وی تأکید کرد: اگر ما نتوانیم در حفاظت و صیانت از این منابع اقدام کنیم هرگونه خسارت به منابع طبیعی به‎ویژه جنگل‎ها خسارت‎های فراوانی را به دنبال خواهد داشت که گریبان خودمان را هم خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر در راه توسعه پایدار با مشکل مواجه خواهیم شد و نسل‎های آینده را هم متضرر می‎کنیم. از این نظر دولت باید سرمایه‎گذاری خوبی داشته باشد و افرادی که متولی این مسائل هستند باید به جدیت در حفاظت، صیانت و بهره‎برداری از جنگل‎ها مدیریت خوبی داشته باشند.

این نماینده مجلس با اشاره به این‌که «شاهد کاهش روند نزولی منابع طبیعی در کشور هستیم»، گفت: پیشنهاد می‎کنیم سوء استفاده از منابع طبیعی که منجر به درآمدهای اقتصادی برای اشخاص یا دستگاه‎های دیگر شده و کشور را از نظر ذخایر استراتژیک و زیست محیطی دچار مشکل می‎کند، جرائم سنگین و شدید داشته باشد.

وی گفت: از سوی دیگر نیازهای کشور از این بابت را باید از جای دیگر تأمین کرد ما حتی پیشنهاد دادیم که مشکلات واردات چوب را برطرف کرده و حتی اگر لازم است تعرفه واردات را حذف کنیم تا در کشور با قطع درختان و جنگل‎ها مواجه نباشیم.

انتهای پیام

کد N748547

وبگردی