آفتاب
نیم نگاهی به تحقق شعار سال 93؛

کریمی اصفهانی: شعار امسال به طور کامل تحقق پیدا نکرده است

کریمی اصفهانی: شعار امسال به طور کامل تحقق پیدا نکرده است

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار گفت: نه تنها شعار امسال بلکه شعار سال‌های قبل نیز هیچ وقت به طور کامل تحقق پیدا نکرده است.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار گفت: نه تنها شعار امسال بلکه شعار سال‌های قبل نیز هیچ وقت به طور کامل تحقق پیدا نکرده است.

احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره میزان تحقق شعار سال 93 اظها رکرد: این چندمین سال است که مقام معظم رهبری با دقتی که دارند و حساب شده شعار سال را بر مبنای اقتصاد قرار می‌دهند اما متاسفانه نه امسال که سال‌های قبل هم این شعارها به طور کامل تحقق پیدا نکرده و در همان مرحله شعار درجا زده است.

وی اضافه کرد:‌ اگر از همان ابتدا به سیاست‌های ابلاغی اصل 44 توجه می‌شد خیلی زودتر از اینها اقتصاد باید شکل خود را پیدا می کرد تا استکبار جهانی امروز جرأت و جسارت پیدا نکند با فشار و تحریم‌های ظالمانه به اقتصاد ایران فشار وارد کند. می‌بینیم که هر بار مذاکرات انجام می‌شود به خاطر مشکلات اقتصادی که ما داریم استکبار و آمریکا،‌تحریم ها و فشارهای خود را بیشتر می‌کند.

کریمی اصفهانی افزود: این دقت عمل مقام معظم رهبری است که مسائل را پیش از آنکه اتفاق بیفتد درست پیش بینی می کنند اما خوب بود که عزیزان و مسئولان دولت نیز مقداری بیشتر به رفع مشکلات اقتصادی اعتنا می کردند تا امروز پای میز مذاکرات قدرتمندتر می‌توانستیم برخورد کنیم البته خدا را شکر همان طور که رهبری فرموده‌اند تیم مذاکره‌کننده دقت لازم را داشته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: البته هنوز هم دیر نشده و می‌توان شعارهای این سال‌ها را همچنان پیگیری‌ کرد. یکی از مباحث حذف یارانه اقشار ثروتمند است که مجلس و دولت به جای درگیری باید مصلحت نظام را درنظر بگیرند و آنچه از باقیمانده حذف یارانه پردرآمدها به دست می‌آید را به تولید تزریق کنند.

دبیرکل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار ادامه داد:‌ طبق قانون قرار بود 30 درصد از حذف یارانه حامل‌های انرژی به تولید اختصاص یابد که اگر این اتفاق می‌افتاد اقتصاد و تولید جانی تازه می‌گرفت که متاسفانه در دولت‌های نهم و دهم این کار صورت نگرفت و دولت فعلی نیز هنوز چنین کاری را انجام نداده است. علت اصلی چنین اتفاقی نیز این است که 80 درصد بنگاه‌های اقتصادی در اختیار خود دولت هستند و دولت فرصتی ندارد تا به 20 درصد بخش خصوصی رسیدگی کند.

وی همچنین اظهار کرد: از طرف دیگر مالیات است که بودجه مثل بیشتر کشورها باید از طریق مالیات تامین شود تا وابستگی به نفت کاهش پیدا کند اما به خاطر همان 80 درصد دولتی بودن بنگاه‌های اقتصادی طبیعی است که فشار مالیات به 20 درصد اقتصاد خصوصی و مردمی وارد می‌شود.

کریمی اصفهانی در پایان گفت: مجموع این اتفاقات باعث می‌شود که رونقی در اقتصاد به وجود نیاید و طبیعی است که در سال 93 نیز به خاطر همین پیگیری نکردن کمک به تولید، حل مشکل مالیات و همچنین یارانه‌ها مجموعا نتوانسته شعار سال را به طور کامل محقق کنیم.

انتهای پیام

کد N748299

وبگردی