آفتاب
احمدی:

۳۱۰ میلیون تومان بن کتاب در نمایشگاه کتاب قزوین فروش رفت

۳۱۰ میلیون تومان بن کتاب در نمایشگاه کتاب قزوین فروش رفت

قزوین- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در مدت چهار روز برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب قزوین بیش از ۳۱۰ میلیون تومان بن کتاب با تخفیف ۲۰ درصد توسط شهروندان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در چهارمین روز از برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب حجت الاسلام مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، مهدی احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جمعه شب از نمایشگاه کتاب قزوین بازدید کردند.

این نمایشگاه در مدت برپایی با استقبال خوب شهروندان قزوینی روبرو شده است و خرید کتب مختلف با تخفیف 30 درصدی و بنهای کتابی که با 20 درصد تخفیف ارائه می شود مطلوب بوده است.

مهدی احمدی در  حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه کتاب بزرگ قزوین در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین و در غرفه رسانه ها در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب خوانی وظیفه همه متولیان امور فرهنگی است تا در کنار یکدیگر دست به دست هم دهند تا جریانی برای استقبال مردم از مطالعه ایجاد شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد:شعار امسال نمایشگاه کتاب را " اثربخشی به جای فعالیت گرایی"انتخاب کرده ایم و با تشکیل ستادی در این زمینه تمامی دستگاههای اجرایی را درگیر کردیم تا حرکتی فراگیر شکل بگیرد.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: از مراکز دانشگاهی، آموزش و پرورش، حوزه های غلمیه انتظار داریم در نهادینه شدن فرهنگ مطالعه نقش آفرین باشند تا همه سنین از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان بتوانند در مسیر مطالعه و کتاب خوانی گام بردارند.

فروش ۳۱۰ میلیون تومان بن کتاب در نمایشگاه بزرگ کتاب قزوین

احمدی اظهارداشت:در مدت چهار روز از برپایی نمایشگاه کتاب تا روز جمعه بیش از ۳۱۰ میلیون تومان بن کتاب با تخفیف ۲۰ درصدی فروخته شده که بیانگر استقبال مردم از این حرکت فرهنگی است و امیدواریم در روزهای باقیمانده نیز شاهد حضور بیشتر شهروندان در نمایشگاه باشیم.

وی بیان کرد: در این شرایط نیازمند حمایت جدی مسئولان هستیم تا فرهنگ مطالعه در میان همه لایه های زندگی مردم نفوذ کند و در ادارات و خانه های ما جای خود را باز کند.

برنامه های حانبی نمایشگاه با استقبال روبرو شده است

احمدی با اشاره به برنامه های جنبی نمایشگاه هم گفت: امسال نیز برنامه های متنوعی همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب در قزوین پیش بینی شده که با استقبال خوب شهروندان مواجه شده است.

وی اضافه کرد: کارگاههای حجاب و عفاف، آسیب های ماهواره، سبک زندگی اسلامی، شب شعر، بررسی مولفه های فرهنگی، کارگاه آشنایی با  فهرست نویسی پیش از انتشار(فیپا) و شماره استاندارد بین المللی کتاب(شابک) از دیگر برنامه های جانبی در دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب قزوین است.

نمایشگاه کتاب قزوین تا دهم اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین برای بازدید علاقمندان دایر است.

رسانه ها تاثیرگذارترین ابزار در ترویج فرهنگ کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با تشکر از نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ مطالعه بیان کرد: بدون شک رسانه ها موثرترین و بهترین ابزار در گرایش مردم به مطالعه و کتاب خوانی هستند و باور داریم تا ۷۰ درصد می توانند در فزایش سرانه مطالعه و نهادینه شدن این فرهنگ موثرباشند و به مسئولان کمک کنند.

وی در خصوص جایگاه مطبوعات استان هم گفت: خوشبختانه کمیت و تعداد نشریات و رسانه های استان در حد مطلوب و شاید در حد اشباع است و نیازمند کار کردن در روی محتوی و تولید خبر و موضوع هستیم که باید از این پس در این بخش کار کنیم.

احمدی اظهارداشت: یکی دیگر از مشکلاتی که در حوزه رسانه ای استان دیده می شود تمرکز فعالیتها در مرکز استان است که باید با برنامه ریزی زمینه فعالیت نشریات در شهرستانها را هم فراهم کنیم تا از یک عدالت رسانه ای هم برخوردار شویم.

دولت مظلوم واقع شده است

این مسئول فرهنگی در ادامه با تقدیر از خدمات فرهنگی دولت اظهارداشت: دولت تدبیر و امید در مدت کوتاه فعالیت خود کارهای ارزشمندی انجام داده اما متاسفانه همچنان در معرض کم لطفی برخی است و در شرایطی که فشارهای خارجی قرار دارد منطقی نیست به جای حمایت دولت را تضعیف کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: دولت با ایجاد فضایی آرامش بخش توانسته استرس و نا امیدی را کاهش دهد لذا انتظار می رود به رای مردمی که به رئیس جمهور منتخب خود اعتماد کرده اند احترام بگذارند و حامی دولت باشند.

وی یادآورشد: در این شرایط رسانه ها میتوانند با ایجاد فضای امید و نشاط در جامعه به دولت کمک کنند تا کارها با شتاب بیشتری پیش برود.

احمدی در خصوص رسانه های مجازی هم گفت: برخی رسانه های بدون مجوز گاهی مسائلی را مطرح می کنند که فضای آرام جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد لذا امیدواریم رسالت قلم و بیان خود را حفظ کنند و کاری نکنند تا دشمن سوء استفاده کند.

قزوین نیازمند نشاط و شادابی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: وقتی آمارها نشان می دهد قزوین از شهرهای افسرده است وظیفه متولیان فرهنگی است تا برای ایجاد نشاط و شادابی سالم در چارچوب سرع و قانون اقدام کنند که برگزاری کنسرت های موسیقی از جمله آنهاست.

وی افزود: باید برگزاری کنسرت های موسیقی در استان بیشتر شود تا بتوانیم نشاط و شادابی را در میان خانواده ها تقویت کنیم.

احمدی اظهارداشت: اخیرا یک کنسرت موسیقی در قزوین برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت و به نظر می رسد باید این شرایط را برای حضور هنرمندان فاخر رشته موسیقی هموارتر کنیم.

این مسئول گفت: قزوین با داشتن مکتب موسیقی با قدمت ۴۳۰ سال درای هنر موسیقی فاخر است که باید در صحنه عرضه شود و مردم از این هر برخوردار شوند و ما وظیفه داریم این شرایط را تسهیل کنیم.

وی اضافه کرد: نداشتن سالن مناسبی برای برگزاری موسیقی در استان از دغدغه های مسئولان استان است که امیدواریم زمینه احداث این مراکز نیز در قزوین فراهم شود.

کد N748260

وبگردی