آفتاب
جوکار:

محلات قدیم یزد نیازمند امکانات/نیاز به طرح جامع برای بافت تاریخی

محلات قدیم یزد نیازمند امکانات/نیاز به طرح جامع برای بافت تاریخی

یزدـ نماینده مردم یزد با بیان اینکه مردم محلات قدیم یزد نیاز به امکانات دارند، گفت: با ایجاد امکانات و بهسازی بافت تاریخی و قدیمی و ساماندهی محله های قدیمی، باید روحی تازه در بافت قدیم یزد دمیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صالح جوکار، ظهر امروز در دیدار با مردم محله قدیمی خلف باغ یزد با تاکید بر ساماندهی محله های قدیمی شهر یزد اظهار داشت: اگر میراث فرهنگی برای بهسازی بافت موجود برنامه ای تدوین نکند و بافت قدیم خالی از جمعیت شود، ضرر آن بیشتر خواهد بود و آثار تاریخی نیز بیشتر از این تخریب خواهد شد.

وی ادامه داد: باید طرحی جامع برای بافت قدیم یزد تدوین شده و بخش هایی که مخروبه شده بهسازی و همچنین مشکلات بهداشتی محلات نیز رفع شود.

جوکار عنوان کرد: در برخی از مناطق بافت تاریخی یزد، مردم آسایش خود را از دست داده اند و باید فکری برای آن صورت گرفته و نسبت به تامین راه های عبور و مرور و پارکینگ، به ویژه تعیین تکلیف مخروبه ها اقدامات لازم صورت گیرد.

جوکار افزود: اگر برای این بافت تاریخی برنامه ای تدوین نشود جوانان نیز رغبتی برای زندگی در آن نداشته و کم کم مثل برخی دیگر از نقاط خالی از سکنه شده و به مخروبه تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر همکاری بین دستگا هها بوجود آمده و خانه های مخروبه برای مسکن جوانان بازسازی شود قطعا روحی تازه در این بافت دمیده می شود که لازمه آن تامین امکانات مورد نیاز است.

شهردار منطقه یک یزد، مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد، فرماندار یزد، عضو شورای شهر و جمع دیگری از مسئولان که در این دیدار جوکار را همراهی می کردند، هر یک به بررسی مشکلات مطرح شده در حوزه اختیارات خود پرداختند و قول مساعد برای پیگیری مشکلات را دادند.

نبود امکانات لازم در بافت تاریخی یزد به ویژه محله خلف باغ، لزوم ساماندهی زمین های رها شده و متروکه، ساماندهی خانه های تاریخی بلا صاحب، تامین نیازهای بهداشتی محله، تخصیص سهمیه آرد به نانوایی های محله، ارتقا ضریب امنیتی منطقه و ... از درخواستهای مطرح شده توسط مردم در این دیدار بود.

کد N748071

وبگردی