آفتاب

امام جمعه زنجان: ایران از توانایی بالایی در جنگ دریایی برخوردار است

امام جمعه زنجان: ایران از توانایی بالایی در جنگ دریایی برخوردار است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: رزمایش نیروی دریایی ثابت کرد که ایران از توانایی بالایی در جنگ دریایی برخوردار است که این مهم نشانگر قدرت ایران در منطقه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به اهمیت و لزوم رعایت تقوا، اظهار کرد: هرکس به دنبال سعادت‌مندی در دنیا و آخرت است باید رعایت تقوای الهی را سرلوحه زندگی خویش قرار دهد، چرا که همه پیامبران این وعده را داده‌اند که پایان تاریخ، پایان خوشی است، از این رو همگان باید در جهت رعایت تقوای الهی حرکت کنند.

وی با اشاره به شباهت امام زمان(عج) به چند تن از پیامبران، افزود: خداوند آن دسته از روش و رویه‌هایی را که برای پیامبران به ویژه حضرت نوح و حضرت موسی جاری کرده، برای امام زمان(عج) نیز محقق کرده است. یکی از این شباهت‌ها در خصوص نحوه ولادت آن حضرت است، همان‌گونه که ولادت حضرت موسی(ع) پنهانی صورت گرفت، ولادت این حضرت نیز در خفا اتفاق افتاد و در همین حین بنی‌امیه و بنی‌عباس هنگام تولد حضرت مهدی(عج) چندین تن از اولاد پیغمبر را به شهادت رساندند تا مانع از ولادت آن بزرگوار شوند.

خاتمی با بیان اینکه هشتم اسفندماه روز تربیت اسلامی است، تصریح کرد: دین اسلام توجه خاصی به مباحث تربیتی دارد، از این رو بهترین زمان برای محقق کردن این مهم دوران کودکی است، لذا والدین توجه به این موضوع را باید جزء اولویت‌های خود قرار دهند، زیرا محیط آموزشی مناسب در خانواده سبب می‌شود نتایج مثبت آن را در دوره‌های بعدی شاهد باشیم.

امام جمعه زنجان یادآور شد: در نهم اسفند 1357 به دستور امام خمینی(ره) حکم تشکیل بنیاد مستضعفان صادر شد تا گام‌های قابل توجهی در راستای ارائه خدمات به محرومان و رفع محرومیت برداشته شود. همچنین 13 اسفندماه مصادف با سال‌روز شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) است که مردم ولایت‌مدار استان امسال همچون سال‌های گذشته جهت عرض ارادت به آن حضرت مراسم عزاداری باشکوهی برگزار خواهند کرد. در ضمن این ایام هیچ‌گونه منافاتی با عید نوروز نداشته و مانعی برای صله‌رحم نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته دشمن از طرق مختلف قصد ضربه زدن به این مرز و بوم را داشته که در همه موارد با شکست مواجه شده است، از این رو دشمن قصد کرد با سخت‌تر کردن شرایط اقتصادی و ایجاد تحریم‌ها اوضاع را به نفع خود کند، اما این مشکل نیز با اقتصاد مقاومتی رفع شد، البته در طی سال‌های اخیر در حوزه‌های اقتصادی تلاش‌های قابل ذکری صورت گرفته است اما کافی نیست، چرا که این مسئله در یک روز قابل حل نیست.

خاتمی با اشاره به مانور دریایی عظیمی که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: این رزمایش اهداف ارزشمندی را دنبال می‌کرد که از جمله آن اهداف می‌توان به حفظ و دفاع از امنیت ملی و نمایش اقتدار توانمندی‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران و شناسایی نقاط ضعف خود اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N748032

وبگردی