آفتاب

آکسفام: با محاصره، بازسازی غزه 100 سال زمان می‌برد

آکسفام: با محاصره، بازسازی غزه 100 سال زمان می‌برد

موسسه غیر دولتی آکسفام هشدار داد، بازسازی غزه 100 سال زمان می‌برد اگر اسرائیل دست از محاصره این منطقه برندارد و آن را متوقف نکند.

موسسه غیر دولتی آکسفام هشدار داد، بازسازی غزه 100 سال زمان می‌برد اگر اسرائیل دست از محاصره این منطقه برندارد و آن را متوقف نکند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، نهاد غیر دولتی آکسفام انگلیس با رقت انگیز خواندن اوضاع در غزه هشدار داد، اگر اسرائیل به اقدامات خود در غزه ادامه دهد و آنها را متوقف نکند، برای بازسازی غزه یک قرن زمان نیاز داریم.

این بیانیه از جانب آکسفام درست شش ماه پس از آخرین درگیری در این باریکه منتشر شده است؛ عملیاتی که اسرائیل آن را "صخره سخت" نامید و در آن به مدت هشت هفته به بمباران غزه پرداخت.

در بیانیه آکسفام به این مسائل اشاره شده که چگونه اوضاع در این باریکه در حال بدتر شدن است و خواستار برداشتن محاصره هشت ساله این باریکه و تداوم مذاکرات صلح شده است.

کاترین اسویان، مدیر منطقه‌ای آکسفام گفت: تنها پایان یافتن محاصره غزه تضمین کننده این است که مردم این منطقه خواهند توانست تا زندگی خودشان را بار دیگر از نو بسازند.

براساس آمارهای این موسسه غیر دولتی، ارقام جدید نشان می‌دهد که در ماه گذشته ارسال تجهیزات و وسایل ساخت و ساز به غزه با کاهش مواجه بوده است. براساس آمارهای جدید، برای بازسازی غزه بیش از 800 هزار کامیون تجهیزات و وسایل نیاز است. همچنین 100 هزار سکنه غزه همچنان در داخل پناهگاه‌ها و سایر سازه‌های موقتی ساکن هستند.

این مقام مسئول منطقه‌ای آکسفام همچنین گفت: خانواده‌هایی هستند که در منازل بدون سقف، بدون پنجره چندین ماه است که ساکنند. بسیاری از آنها شش ساعت در روز برق و آب آشامیدنی ندارند. هر روز که این افراد نتوانند خانه‌های خود را بسازند، زندگیشان بیش از پیش در خطر می‌افتد. جامعه بین‌الملل باید برای این وضعیت اسف‌بار فکری کند.

به دلیل کاهش واردات محصولات غذایی و مایحتاج روزانه ساکنان غزه، موسسه غیر دولتی آکسفام به تامین آب آشامیدنی، بسته‌های غذایی و خدمات بهداشتی ادامه می‌دهد و در ضمن به دنبال یافتن یک راه‌حل بلند مدت برای این اوضاع است.

انتهای پیام

کد N747937

وبگردی