آفتاب
حجت الاسلام شمس الدین:

اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از تحریم های اقتصادی دشمن است

اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از تحریم های اقتصادی دشمن است

بشرویه – امام جمعه شهرستان بشرویه گفت: سخت ترین تحریم دشمن در طول ۳۶ سال انقلاب اسلامی جنگ نفتی و تحریم اقتصادی می باشد که تنها راه خروج از این بحران تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد شمس الدین امام جمعه شهرستان بشرویه در خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان اظهارکرد: حضرت فاطمه زهرا(س) به دلیل دارا بودن ویژگی های بسیار به عنوان الگوی بانوان جهان اسلام قرار گرفته اند.

وی افزود: طبق آیات و روایات حضرت فاطمه(س) با جبرئیل در ارتباط بود و این حضرت اخباری از دنیا و عالم برزخ را دریافت می نمود و میزان علم و آگاهی ایشان محدود به زمان و مکان نبود و علم او از علم الهی سرچشمه می گرفت.

امام جمعه شهرستان بشرویه با اشاره به ایام فاطمیه اظهارداشت: باید این ایام را حرمت گذاری کنیم و نسبت به مراسمات شادی و حتی باقی برنامه ها و مراسم خود در نظر داشته باشیم که به گونه ای رفتار کنیم تا حرمت این ایام از بین نرود.

حجت الاسلام شمس الدین حرکت صدیقه طاهره (س) را حرکتی حاکمیتی و سیاسی و عبادی دانست و گفت: این حضرت در زندگی خود و تمامی امور با برنامه ریزی عمل می کردند حتی حضرت فاطمه از امت قهر کرد چراکه آنان حق و حقوق حاکمیت را غصب کردند.

وی ادامه داد: حرکت سیاسی زندگی حضرت فاطمه(س) حتی در موقع وصیت و کفن و دفن آشکار بود و از آن بالاتر اینکه به دستور این حضرت قبر ایشان مخفی ماند و این امر نهایت مظلومیت این بزرگوار را می رساند.

امام جمعه شهرستان بشرویه در ادامه خطبه های خود به مناسبت های هفته اشاره کرد و هفته امور تربیتی و روز تربیت اسلامی از ۸ تا ۱۵ اسفندماه را از جمله این مناسبت های اعلام نمود.

وی اظهارداشت: خداوند به بحث تعلیم و تعلم در ایات و روایات خود اشاره کرده است و اداره آموزش و پرورش که بحث تعلیم و تربیت دانش آموزان را عهده دار است این امر را از دستورات الهی گرفته است.

شمس الدین بیان کرد: بحث تولید علم و آموزش و تخصص در رشته های مختلف علوم پایه، نظری و عملی نیازهای یک جامعه است.

 دستاوردهای ایران دشمن را پای میز مذاکره کشاند

وی ادامه داد:اگر می خواهیم از بحران تحریم ها بگذریم بحث اقتصاد مقاومتی را باید عملی کنیم که یکی از شاخصه های این مهم تولید علم است.

وی افزود:هرکشوری که در حوزه دستاوردهای علمی پیشرفته تر باشد قدرتمند تر است چرا که علم و دستاوردهای علمی قدرت را به وجود می آورد و اگر کشوری قدرت نداشته باشد دیگر کشورها از آن کشور حرف شنوی ندارند.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند اگر می خواهید در دنیا حرف شما خریدار داشته باشد باید قدرت داشته باشید.

حجت الاسلام شمس الدین اظهارداشت:ایران اسلامی بعد از گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب باتوجه به دستاوردهای بزرگ علمی که داشته و همچنین بحث انرژی هسته ای توانسته کشورهای دنیا را به پای میز مذاکره بنشاند.

امام جمعه شهرستان بشرویه مرکز ومحوریت تشیع در دنیا را حکومت اسلامی ایران دانست و گفت: انقلاب اسلامی و این حکومت بر حول محور قران است.

وی همچنین با بیان اینکه این حکومت مردم محور است، بیان کرد: این مردم هستند که در این حکومت اختیار دار می باشند و حتی رهبر را از طریق نماینده های خود در مجلس شورای اسلامی انتخاب می کنند.

حجت الاسلام شمس الدین بیان کرد: باید بیش از پیش تلاش کنیم تا جامعه عدالت پذیری داشته باشیم چراکه در حاکمیت پویا حضور امام معصوم ممکن است لذا باید جامعه را پویا و عدالت پذیر نماییم تا شرایط ظهور امام زمان را داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان بشرویه بر حضور همیشگی ملت ایران در تمامی صحنه های تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تحریم های مختلفی را بر این ملت تحمیل کرده اند، گفت: شدیدترین این تحریم ها، تحریم نفتی است که دشمن از این امر به عنوان یک ابزارشکننده استفاده کرده و وارد میدان شده است و تنها چاره خروج از این جنگ اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است که راه علاج و عبور از این بحران است.

حجت الاسلام شمس الدین اذعان داشت: سه ضلع استراتژیک برای خروج از این بحران اقتصادی با دشمن، سیاست گذاری در راستای خروج از بحران، نقش تولیدکنندگان و شرکت های داخلی و تولید ملی و نقش مصرف کنندگان است.

وی تاکید کرد: باید اتکا به بودجه حاصل از فروش نفت را قطع و به وجود آوردن درآمد حاصل از تولید داخلی را مدنظر قرار داد.

 لزوم نظارت بیشتر مسئولان بر بازار در آستانه نوروز

امام جمعه شهرستان بشرویه با اشاره به دریافت مالیات از همه گفت: متاسفانه بعضی از سرمایه داران کلان کشور از پرداخت مالیات سرباز می زنند لذا باید دولت نظارت بیشتری داشته باشد.

وی همچنین خواستار شد: تنظیم بازار در آستانه سال جدید باید به صورت جدی صورت گیرد و دستگاه های نظارتی به خوبی قیمت ها را رصد کنند.

حجت الاسلام شمس الدین اظهارداشت: برای رسیدن و خروج از بحران لازم است همه پای کار باشیم و از ورود کالاهای خارجی و خروج ارز جلوگیری کنیم.

وی در ادامه اشاره به مناسبتهای هفته به تاسیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) در سال ۵۷ اشاره کرد و گفت: ۱۴ تا ۲۰ اسفندماه به عنوان هفته احسان و نیکوکاری می باشد لذا با توجه به اینکه انقلاب ما، انقلاب مردمی و مستضعفین است برای کمک کردن به نیازمندان همه باید تلاش کنیم.

امام جمعه شهرستان بشرویه اظهارداشت:اسلام، جامعه فقیر نباید داشته باشد لذا زکات نیز به همین خاطر است و در جامعه اسلامی که جامعه برادری است نباید فقری باشد و بایستی از طرق مختلف به نیازمندان کمک شود و در این راستا باید نهادهایی که مورد تایید اسلامی هستند چون بهزیستی، کمیته امداد و... را کمک کنیم.

شمس الدین در پایان برحرمت گذاری ایام فاطمیه تاکید کرد و گفت:حرمت سه روز بعد از شهادت و سه روز قبل از شهادت را بایستی نگاه داریم لذا در چهارم فروردین که روز شهادت است از سه روز قبل آن یعنی اول عید و سه روز بعد تا ششم نیز نباید مجالس شادی را برپا کنیم.

کد N747812

وبگردی