آفتاب
حجت الاسلام عاملی:

رزمایش پیامبر اعظم (ص) نمایش قدرت ایران در منطقه بود

رزمایش پیامبر اعظم (ص) نمایش قدرت ایران در منطقه بود

اردبیل - نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام ‌جمعه اردبیل رزمایش پیامبر اعظم (ص) در دریای عمان و تنگه هرمز را بزرگترین نمایش قدرت ایران و مظهر توانمندی کامل نظامی کشور دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل اضافه کرد: این رزمایش نشان داد قدرت نیروهای مسلح ما در منطقه بی نظیر و بلامنازع است.

وی با اشاره به توانمندی نظامی کشور افزود: یکی از خدمتهای بسیار بزرگ انقلاب به کشور که در طول تاریخ دیده نشده، تقویت بنیه دفاعی و نظامی است. با این خدمت، کشورهای متجاوز در حمله به کشور وسوسه نمی شوند. همچنانکه صدام با تصور ضعف نظامی جمهوری اسلامی، به ایران حمله کرد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با تکرار سخنان فرمانده ارتش جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه دیگر دوران امپراطوری ناوهای آمریکایی به سرآمده است، با برشمردن دستاوردهای مهم این رزمایش تصریح کرد: بزرگترین پیام آن این است که آمریکا از این به بعد قادر نیست در منطقه عملیاتهایی را انجام دهد که آغاز و انتها و انجام و فرجام آن در اختیار مقامات کاخ سفید باشد.

وی همچنین با اشاره به موضوع مبارزه با پدیده قاچاق و لزوم استفاده از تولیدات داخلی و تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص بیان داشت: هر دو مسأله در حیات اقتصادی کشور فوق العاده تأثیر دارد و نبود آن، میخ به تابوت اقتصاد کشور است.

عاملی ادامه داد: قاچاق کالا و هرگونه کمک به این جرم بزرگ اولا ارز را از کشور خارج می کند؛ ثانیا برای بیگانگان ظرفیت اشتغال درست می کند؛ ثالثا مراکز تولید داخلی را تعطیل و کارگران و متخصصان را بیکار می کند؛ رابعا انگیزه سرمایه گذاری های جدید را از بین می برد و خامسا حقوق دولتی کاملا تعطیل می شود.

وی با بیان اینکه برای ریشه کن کردن این دو معضل بزرگ هم دولت هم تولیدکنندگان و هم ملت وظیفه دارند، تاکید کرد که بدون همکاری این سه محور، مشکل قابل حل نیست.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تأسیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) مردم این استان را به رعایت حال فقراء و شرکت در برنامه احسان و نیکوکاری توصیه کرد.

وی متذکر شد: فلسفه تأسیس کمیته امداد توسط حضرت امام (ره) این بود که امام دیدند نه انسانیت و نه اسلامیت اقتضاء نمی کند که در جامعه اسلامی یک عده در آسایش و عده ای دیگر در رنج و عذاب باشند.

عاملی با بیان اینکه آنچه به عنوان مساعدت به فقراء می دهیم طبق فرهنگ قرآن حق خود آنهاست نه از اموال ما، به فرا رسیدن ایام عید نوروز اشاره کرد و یادآور شد: ما همه در استان خانواده واحد تشکیل می دهیم و باید عید ما عید عمومی باشد.

وی افزود: جامعه انسانی به یک بناء و ساختمان شباهت دارد. ملات این ساختمان این است که انسانها در درد و غم و شادی همدیگر شریک باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خیرین و واقفین جامعه را بزرگ ولی نعمتان جامعه دانست که به برکت وجود آنها، بلا از جامعه دفع می شود.

کد N747810

وبگردی