آفتاب

پیشنهاد گفت‌وگوی سئول به کره‌شمالی درباره منطقه صنعتی مشترک

پیشنهاد گفت‌وگوی سئول به کره‌شمالی درباره منطقه صنعتی مشترک

کره‌جنوبی امروز (جمعه) به پیونگ‌یانگ پیشنهاد کرد تا درباره منطقه صنعتی کائه‌سونگ به گفت‌وگو بپردازند؛ اقدامی که پس از تصمیم یکجانبه کره‌شمالی در بالا بردن دستمزد کارگران صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، سخنگوی وزارت اتحاد مجدد کره‌جنوبی گفت، این وزارتخانه به پیونگ‌یانگ پیشنهاد کرده تا 13 مارس 2015 درباره مدیریت این منطقه صنعتی که در مرز بین دو کره واقع شده است، به گفت‌وگو بپردازند.

وی افزود: اگر پیونگ‌یانگ تمایل خود را برای این روند ابراز کند، باید تصمیم یکجانبه‌ای را که درباره افزایش دستمزدهای کارگران در این منطقه تجاری و صنعتی اتخاذ کرده، لغو کند و به حل مشکلات با توجه به منافع مشترک دو کره بپردازد.

اظهارنظرهای سخنگوی وزارت اتحاد مجدد دو کره یک روز پس از آن مطرح شد که کره‌شمالی تصمیم خود را مبنی بر افزایش دستمزد کارگران در منطقه صنعتی کائه‌سونگ به سئول اطلاع داد.

براساس این تصمیم، حداقل دستمزد کارگران کره‌شمالی در خدمت کمپانی‌های کره‌جنوبی در این منطقه صنعتی از 70.35 دلار در هر ماه به 74 دلار افزایش می‌یابد که رشد 5.18 درصدی دارد.

این سخنگو همچنین اعلام کرده که این افزایش دستمزد قابل قبول سئول نیست و نقض توافق طرفین در مدیریت این منطقه تجاری است و بنابراین کره‌شمالی باید برای حل این مساله به مذاکره بپردازد.

انتهای پیام

کد N747778

وبگردی