آفتاب
اخبار نماز جمعه شهرستان های خراسان شمالی/

اقتصاد مقاومتی با همایش محقق نمی شود/ انتقاد از تبلیغات زودهنگام

اقتصاد مقاومتی با همایش محقق نمی شود/ انتقاد از تبلیغات زودهنگام

بجنورد- اقتصاد مقاومتی با همایش و شعار محقق نمی شود، انتقاد از تبلیغات زودهنگام مجلس و ... از جمله مهم ترین مطالب مطرح شده در خطبه های نماز جمعه مراکز شهرستان های خراسان شمالی در این هفته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز شهرستان، با اشاره به این که اقتصاد مقاومتى تنها راه علاج مشکلات موجود در کشور است، افزود: حدود یک سال از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری گذشت اما هدف مورد نظر در این زمینه محقق نشده است.

وی اضافه کرد: با وجود گذشت یک سال حوزه‌هاى اقتصادى اعم از تولیدى، توزیعى و خدماتى و مصرفى و نیز صنعت و انرژى و نظامات پولى کشور، همچنان در انتظار تغییر و تحولى دانش‌بنیان و راهبردى به ‌سر مى‌برند.

حجت الاسلام قلیزاده گفت: در سالى که جهت‌گیرى آن، مدیریت جهادى نام گرفت، انتظار مى‌رفت تا از ناحیه مسؤولان مربوطه به ‌ویژه در حوزه اقتصاد، فرجى حاصل شود ولی به هر دلیل جز گفتمان هایى اتوکشیده مشاهده نشد.

به گفته وی متأسفانه هم‌ چنان نبض اقتصاد به‌ویژه در کف جامعه و زندگى مردم علی‌رغم شعارها و وعده‌ها و بلکه امیدهاى کاذب به‌سرعت مى‌زند و در آرزوى تحولى اساسى و البته با درک شرایط و واقعیت‌هاى جنگ تمام‌عیار اقتصادى و فرهنگى و اجتماعى، چشم مردم، این ولى‌نعمتان انقلاب و نظام را به ‌خود معطوف ساخته است.

حجت الاسلام قلیزاده اظهار داشت: در دیدار اخیر رئیس جمهور با مراجع تقلید هم مراجع نسبت به بهبود وضع معیشت مردم تذکر داده اند که باید مورد توجه دولتمردان قرار بگیرد.

وی با اشاره به ریشه مشکلات اقتصادى کشور، افزود: تأثیرپذیرى از وضع اقتصادى دنیا، ضعف، کوتاهى، بدعمل‌کردن برخى مسؤولان، غرض‌ ورزى دشمنان‌ و بى‌رحمى برخى برخوردارانِ داخل کشور از ریشه های اصلی مشکلات اقتصادی کشور محسوب می شوند.

امام جمعه فاروج با اشاره به این که راه علاج مشکلات کشور؛ اقتصاد مقاومتى است، قطع اتکاى بودجه به نفت، اتکاى بودجه به تولید داخل‌ و حرکت عملی به جای شعار و سخن را از جمله ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

تبلیغات زودهنگام مجلس فرصت های عادلانه را از بین می برد

حجت الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان که در محل مسجد امام رضا(ع) شهر اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه کار و کارگری در اسلام مورد توجه و عنایت ویژه ای قرار گرفته است به همین جهت طالب روزی حلال در روز قیامت با جلوه و جمال بیشتری حاضر می شود.

وی اضافه کرد: اولین عنصر خلق اقتصاد پویا و مقاوم در برابر استکبار جهانی مقابله با تنبلی و ایجاد فرهنگ کار بیشتر در جامعه است.

حجت الاسلام محمدیان در ادامه با اشاره به آغاز زودهنگام تبلیغات نامزدهای احتمالی نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از این روند اظهار کرد: بدون شک آن چه که خلاف قانون اساسی نظام باشد خلاف شرع نیز بوده و حرام محسوب می شود.

وی گفت: آثار سوء تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخاباتی سبب افزایش اضطراب اجتماعی و برهم خوردن فرصت های عادلانه می شود.

 

کد N747776

وبگردی