آفتاب
دبیر جایزه ملی مدیریت فناوری:

با فقر شبکه های انسانی متخصص و فناور روبرو هستیم

با فقر شبکه های انسانی متخصص و فناور روبرو هستیم

رئیس کمیته اجرایی سومین جایزه ملی مدیریت و فناوری و نوآوری گفت: یکی از مشکلاتی که اکنون در کشور مطرح می شود فقر شبکه های انسانی متخصص و فناور است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی الیاسی در اختتامیه جایزه ملی مدیریت نوآوری عنوان کرد: جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری تنها جایزه ای است که حمایت مالی پشت آن نیست بلکه هدف آنها تعالی فناوری است.

وی با بیان اینکه در کنار این جایزه برندسازی و اعتبار به شرکت های دانش بنیان و در نهایت ایجاد قابلیت های کسب و کار تجاری مطرح است، افزود: هدف این جایزه معرفی شرکت ها در کنار قابلیت دانشی و بوجود آوردن کسب و کار است. همچنین شبکه سازی انسانی، مالی و دانش از هدف های دیگر اعطای جایزه مدیریت فناوری و نوآوری بشمار می رود.

وی افزود: در دوره های قبل اعطای این جایزه ۶۵ درصد شرکت ها از بخش خصوصی بودند که در سال گذشته این نسبت ۶۰ به ۴۰ شد و  نقش شرکت های دولتی برای دریافت این جایزه بیشتر شد.

الیاسی اظهار داشت: امسال در این دوره از جایزه علاوه بر بخش دفاع و هسته ای  که در سالهای گذشته حضور داشتند بخش های نفت و گاز، سلامت، بهداشت و درمان، فناوری اطلاعات نیز در انجمن ملی مدیریت فناوری و نوآوری شکل گرفتند و امیدواریم این حرکت ها افزون تر و با شتاب بیشتر انجام گیرد.

رئیس کمیته اجرایی سومین جایزه ملی مدیریت و فناوری و نوآوری عنوان کرد: توافقنامه نهایی با جایزه شیخ بهایی و اتاق اقتصاد ایران برای تعامل بیشتر با جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری شکل گرفت.

وی با بیان اینکه ما با فقر شبکه های انسانی متخصص و فناوری در کشور روبرو هستیم، افزود: ۷۳ شرکت در مرحله نهایی جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری وارد شدند که در نهایت ۸۰ شرکت مشمول جایزه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه امیدواریم در سالهای آینده در قالب فناوری بیشتر فعالیت کنیم، افزود: ۲۹ شرکت از این ۸۰ شرکت، شرکت های نوآور و فناوری بودند که در مدلهای خاصی فعالیت می کردند و به شرکت های کسب و کاری نزدیک هستند.

کد N747537

وبگردی