آفتاب
روحانی در دیدار نخبگان حوزوی قم:| 256229

حوزه باید برای مسائل نوین جامعه نظریه‌پردازی کند/حوزه باید مستقل باشد

حوزه باید برای مسائل نوین جامعه نظریه‌پردازی کند/حوزه باید مستقل باشد

همواره در طول زندگی سیاسی‌ام، تلاش کرده‌ام از ظرفیت همه جناح‌ها استفاده کنم و دولت نیز از چهره های مختلف و توانمند سیاسی بهره می‌برد.

رییس جمهور بر ضرورت برقراری ارتباط منظم و دوسویه بین دولت، علما و اساتید حوزه علمیه تأکید کرد و گفت: باید حلقه وصل منظم بین دولت و حوزویان ایجاد شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پنج‌شنبه شب در دیدار جمعی از نخبگان حوزوی قم با قدردانی از حمایت و نظرات ارزشمند مراجع عظام تقلید از برنامه های دولت یازدهم اظهارداشت: اینگونه حمایت و پشتیبانی‌ها برای دولت در مسیر و راه پرپیچ و خمی که پیش‌رو دارد، راهگشا است.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه دولت در انجام وظایف خود تعلق خاطر جناحی و حزبی ندارد، گفت: همواره در طول زندگی سیاسی‌ام، تلاش کرده‌ام از ظرفیت همه جناح‌ها استفاده کنم و دولت نیز از چهره های مختلف و توانمند سیاسی بهره می‌برد.

روحانی ضرورت استقلال حوزه را مورد تأکید قرار داد و گفت: به طور کامل بر این اعتقاد هستم که حوزه باید مستقل باشد و حوزه دولتی، سیاست‌زده و جناحی نمی‌تواند، مفید و مؤثر باشد.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: باید در حوزه مجموعه‌ای وجود داشته باشد که برای اهداف فوق‌جناحی نظام در زمینه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مسایل نوین جامعه نظریه‌پردازی کند.

روحانی با اشاره به مزیت‌های برقراری ارتباط دوسویه و نزدیک دولت و علما و اساتید حوزه، اظهار داشت: با برقراری ارتباط منظم و سیستماتیک دولت می‌تواند از طرفی نظرات اساتید و حوزویان را اخذ کرده و از طرف دیگر نیازهای خود را با آنان مطرح کند.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: در اکثر موضوعات، اهداف واحدی بین دولت و شما وجود دارد و با همکاری و ارتباط نزدیک‌تر می‌توان در پیشبرد بهتر امور موفق‌تر بود.

روحانی اضافه کرد: دولت در موضوعات مختلف، نیاز به نظریه‌پردازی دارد و شما اساتید و بزرگان می‌توانید به دولت در این زمینه کمک کنید.

رییس جمهور همچنین با اشاره به آمادگی دولت برای حمایت از طرح‌های پیشنهادی حوزویان در زمینه‌های مختلف از جمله تنوع و نوآوری در موضوعات فقهی و آموزشی، گفت: چنانچه برای بهبود و ارتقاء شیوه تدریس و ایجاد نوآوری در آن مواردی برای حوزه علمیه وجود داشته باشد، دولت برای حمایت از آن آمادگی دارد.

در ابتدای این نشست تعدادی از نخبگان حوزوی از اقدامات و تلاش‌های دولت تدبیر و امید در عرصه‌های مختلف قدردانی کرده و با تأکید بر حمایت از دولت، دیدگاه‌ها و نظرات خود را با رییس‌ جمهوری در میان گذاشتد.

کد N747448

وبگردی