آفتاب

سفر نمایندگان پارلمان فرانسه به دمشق جنجال‌آفرین شد

سفر نمایندگان پارلمان فرانسه به دمشق جنجال‌آفرین شد

سفر نمایندگان پارلمان فرانسه به دمشق و دیدار با اسد واکنش گسترده مقامات فرانسوی از فرانسوا اولاند تا نیکولا سارکوزی را به دنبال داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، دیدار نمایندگان پارلمان فرانسه با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه موج گسترده‌ای از اعتراضات و خشم مقامات فرانسوی را به دنبال داشت.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه با "دیکتاتور" خواندن اسد این اقدام را محکوم کرد و مانوئل والس، نخست‌وزیر این کشور نیز اقدام را "غیر اخلاقی و فروریختن معیارها و ارزش‌های انسانی" توصیف کرد.

اولاند در جریان سفر به فیلیپین گفت: من این اقدام را محکوم می‌کنم چراکه اولین دیدار میان نمایندگان پارلمان با کسی است که عامل اصلی یکی از بدترین جنگ‌های داخلی سال‌های اخیر است که منجر به کشته شدن هزاران نفر شده است.

نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهوری پیشین فرانسه و رئیس حزب "اتحاد برای جنبش مردمی" که مهمترین حزب مخالفان این کشور است، دیدار نمایندگان پارلمان فرانسه را محکوم و تاکید کرد که وی هرگز به دمشق سفر نخواهد کرد.

ژان-کریستف کامبادلیس، رهبر حزب سوسیالیست این کشور نیز از احتمال مجازات یکی از نمایندگان این حزب در پارلمان خبر داد که به دمشق سفر کرده. عضو حزب سوسیالیست پارلمان فرانسه سفر خود به دمشق را سفری صرفا شخصی و برای دستیابی مجدد به تفاهم و صلح توصیف کرده است.

وی در گفت‌وگو با رادیو فرانس اینتر تاکید کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی برقراری ارتباط با سوریه را ممکن می‌دانند.

فرانسوا فیون، نخست‌وزیر پیشین فرانسه نیز اعلام کرد که نمایندگان پارلمان این حق را دارند که به سوریه سفر کنند و ما باید به صحبت‌های همه طرف‌ها گوش دهیم.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر من هم فرصت سفر به سوریه را داشتم حتماً این کار را می‌کردم.

انتهای پیام

کد N747443

وبگردی