آفتاب
رزم حسینی:

درآمدهای گمرکی کرمان ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش یافته است

درآمدهای گمرکی کرمان ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش یافته است

کرمان - استاندار کرمان از افزایش ۱۴۰ میلیارد تومانی درآمدهای گمرکی کرمان طی سال جاری خبر داد.

 به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رزم حسینی پنجشنبه شب در کارگروه ویژه اقتصاد مقاومتی استان کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) در استانداری ضمن تسلیت به مناسبت چهلمین روز شهادت شهید الله دادی گفت: امیدواریم خون شهیدان که همواره موجب امنیت و آسایش مردم شده است موجب تحرک و آبادانی و توسعه شود.



وی با بیان اینکه محسن رضایی برای شرکت در چهلمین روز شهادت شهید الله دادی به استان کرمان سفر کرده است، اظهار داشت:  از آنجا که نظارت بر سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار شده است از وی درخواست داشتیم که در جمع کارگروه اقتصاد مقاومتی در  استان کرمان حضور داشته باشند تا از رهنمودهای وی بهره مند شویم.



رزم حسینی ابراز داشت: برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی در کشور و استان قاعدتا اول باید این تفکر و سیاست را باور داشت و کرمان با داشتن مدیران دلسوز و علاقمند به توسعه این آمادگی را دارد تا سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری را عملیاتی سازد.



وی افزود: برخی بندهای آورده شده در اقتصاد مقاومتی را می توانیم در استان کرمان عملیاتی کنیم و در این خصوص اقداماتی صورت گرفته است.



نماینده عالی دولت در استان کرمان تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید طی ۱۱ ماه گذشته با توجه به تحریم های اقتصادی ۴۶ میلیارد دلار صادرات کالاهای غیرنفتی داشته ایم که پیش بینی می شود این میزان صادرات تا پایان سال جاری به ۵۰ میلیارد دلار برسد و در مجموع نزدیک ۱۰۰ میلیارد دلار صادرات و واردات داشته ایم که این نشان دهنده این است که اقتصاد ایران ظرفیت های اقتصادی بالایی در داخل کشور دارد.



کرمان رتبه نخست صادرات کالاهای غیرنفتی را به خود اختصاص داده است



استاندار کرمان در ادامه افزود: استان کرمان رتبه نخست صادرات کالاهای غیرنفتی را به خود اختصاص داده است و درآمدهای گمرکی استان کرمان طی ۱۱ ماهه سال جاری ۵۵۰ میلیارد تومان بوده که به ۱۴۰ میلیارد تومان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است اما متاسفانه با این همه ظرفیت هنوز فقر و محرومیت در این استان وجود دارد.



وی گفت:  راه اندازی سامانه امور گمرکی به صورت هوشمند در استان کرمان کار بسیار بزرگی بوده است که با اجرای این سامانه میزان مراجعه حضوری به گمرک کاهش یافته و باعث بالا رفتن رتبه کسب و کار استان خواهد شد و اگر این سامانه در سراسر کشور پیاده شود رتبه کشوری را در سطح بالایی افزایش خواهد داد.



وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و منطبق بودن اقدامات جاری دستگاه های اجرایی استان کرمان با این سیاست ها بتوانیم اقتصادی مطلوب را در سراسر کشور و استان کرمان داشته باشیم.




       
   
کد N747346

وبگردی