آفتاب
درگیری‌ها در شمال شرق سوریه ادامه دارد؛

آزادی 70 روستا توسط کردهای سوریه و هلاکت 130 داعشی

آزادی 70 روستا توسط کردهای سوریه و هلاکت 130 داعشی

گروه‌های مسلح به دو منطقه کفریا و الفوعه در ریف ادلب حمله کردند که در جریان این حملات دست کم 20 تن کشته و 100 تن دیگر زخمی شدند، بنابر گزارش‌ها درگیری‌ها میان اعضای داعش و گروه‌های حمایت مردمی کرد در شمال شرق سوریه هنوز ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، منابع خبری اعلام کردند که در جریان حملات گروه‌های مسلح به دو شهر کفریا و الفوعه در ریف ادلب 20 تن کشته و 100 تن دیگر زخمی شدند که افراد زخمی شده برای معالجه به بیمارستان‌های واقع در مرز با ترکیه منتقل شدند.

نیروهای داوطلب مردمی کرد توانستند بخش عظیمی از روستاهای اطراف را از دست داعش آزاد کنند.

یکی از اسقف‌های کاتولیک در حسکه در اشاره به اسارت 90 مسیحی توسط داعش و نابودی کلیساهای تاریخی گفت: دولت ترکیه اجازه نمی‌دهد که مسیحیان از طریق مرز ترکیه از سوریه به این کشور بروند بلکه به تروریست‌ها اجازه عبور از مرز خود را می‌دهد.

این اسقف‌ کاتولیک از تمام جامعه بین‌الملل و به ویژه سازمان هلال احمر خواست تا به مسیحیان سوریه کمک کنند.

در همین راستا بعد از حمله داعش به دو روستای واقع در تپه‌های هرمز و شامیران تعداد زیادی از ساکنان مناطق اطراف تپه‌های تمر که محل زندگی آشوری‌های سوریه بود از این مناطق فرار کردند.

یکی از کارکنان بخش‌ هلال احمر حسکه اعلام کرد: قرار است با همکاری استانداری حسکه و امور اجتماعی و گروه‌های خیریه یک مرکز برای پناهندگی و اسکان افراد مهاجر فراهم کنیم.

درگیری‌ها در استان حسکه و مناطق اطراف تپه تمر هنوز ادامه دارد و اطلاعاتی حاکی از آن است که نیروهای حمایت مردمی توانستند 17 تن را که در این منطقه محاصره شده بودند، آزاد کنند.

از سوی دیگر افراد مسلح کرد اعلام کردند که توانستند 70 روستای استان حسکه در شمال شرق سوریه را از دست داعش آزاد کنند.

منابع سوری اعلام کردند که در جریان درگیری‌ کردها با داعش 130 تن از افراد مسلح این گروه کشته شدند.

از سوی دیگر، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که یک تبعه استرالیایی که در کنار نیروهای کرد با گروه تروریستی داعش در شمال شرق سوریه می‌جنگید کشته شده است.

مدیر دیده بان حقوق بشر در سوریه اعلام کرد: در جریان حمله داعش به مقرهای نیروهای داوطلب مردمی در منطقه تل حمیس در استان حسکه یک استرالیایی کشته شد.

وی افزود: این اولین فرد غربی است که در جریان جنگ با داعش کشته شده و هم اکنون ده‌ها تن از غربی‌ها در کار نیروهای کرد در حال جنگیدن با داعش هستند.

از سوی دیگر آمریکا ضمن محکومیت ربودن افراد توسط داعش در سوریه و عراق اعلام کرد که برای پایان دادن به این جنایت عزم خود را جزم کرده است.

برناردیت میهان، سخنگوی شورای امنیت ملی اعلام کرد که آمریکا حمله به روستای مسیحیان در شمال شرق سوریه و ربودن شهروندان مسیحی را به شدت محکوم می‌کند.

وی افزود: داعش طی چند روز گذشته 100 عراقی سنی را از مناطق اطراف شهر تکریت ربوده است.

پیشتر فعالان مسیحی سوری اعلام کردند که داعش 150 مسیحی آشوری را در شمال شرق سوریه ربوده است.

کاخ سفید آمریکا در بیانیه ضمن محکومیت جنایات داعش علیه مسیحیان آشوری و آتش زدن کلیساها و ربودن زنان و کودکان اعلام کرد: این اقدامات دور جدید از جنایت داعش علیه بی‌گناهان منطقه است.

انتهای پیام

کد N746838

وبگردی