آفتاب

درآمد میلیونی کشتی های حامل مهاجران غیرقانونی به اروپا

درآمد میلیونی کشتی های حامل مهاجران غیرقانونی به اروپا

کشتی های حامل مهاجران غیرقانونی برای هر سفر خود از سواحل جنوبی مدیترانه به اروپا تا یک میلیون دلار درآمد کسب می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، با وجود این که هر روز اخباری از غرق شدن کشتی حامل مهاجران غیرقانونی در مدیترانه و کشته شدن دهها مهاجر غیرقانونی منتشر می شود، اما روند عزیمت این کشتی ها به سواحل اروپا کند نمی شود. هفته نامه  آلمانی اشپیگل علت این امر را سود سرشار صاحبان کشتی ها از این اقدام غیرقانونی عنوان می کند.

بر این اساس این کشتی ها برای انتقال مهاجران به صورت غیرقانونی به اروپا از هر یک از آنان به طور متوسط 6 هزار دلار می گیرند. به گزارش آژانس حفاظت مرزهای اتحادیه اروپا (Frontex) میزان درآمد این کشتی ها در هر سفرشان به بیش از یک میلیون دلار می رسد. این سود سرشار موجب شده که آنها تمام خطرات این سفر را از جمله افتادن به چنگ گشت های دریایی و یا بدتر از آن غرق شدن در آبهای مدیترانه را به جان بخرند.

این در حالی است که به گفته «کلاوس روزلر» رئیس بخش عملیات Frontex سود ناشی از قاچاق انسان به اروپا در سال های اخیر افزایش داشته است. وی می گوید روزانه نزدیک به 10 کشتی حامل مهاجران غیرقانونی به سمت مرزهای آبی اتحادیه اروپا حرکت می کنند.

این کشتی ها برای حمل 500 مسافر جا دارند که معمولا از تمام ظرفیت خود به خاطر کسب سود بیشتر استفاده می کنند. روزلر می افزاید مسافرانی که پول بیشتری پرداخت کنند یک جلیقه نجات دریافت کرده و در عرشه اسکان می یابند در حالی که افراد بی بضاعت تر مجبور هستند در طبقه زیرین کشتی و بدون هیچ امکاناتی سر کنند.

گفتنی است هر ساله تعداد زیادی از آفریقایی تبارهایی که قصد مهاجرت غیرقانونی به اروپا را دارند در دریا دچار سانحه می شوند. سال گذشته میلادی حدود هشتاد هزار آفریقایی تبار از طریق مدیترانه خود را به ایتالیا رسانده اند.

کد N746786

وبگردی