آفتاب
جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه:

دیده نشدن و دیدن مهمترین راهبرد نیروی زمینی سپاه است

دیده نشدن و دیدن مهمترین راهبرد نیروی زمینی سپاه است

جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه اظهار کرد: بر مبنای دکترین جنگ‌های نامتقارن توانسته‌ایم به توانمندی‌هایی برسیم که طی آن از مواضع صد در صد پنهان بتوانیم دشمن را نابود کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعزامی به ایسنا، سردار مرتضی میریان جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه در حاشیه‌ دومین روز برگزاری رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) سپاه در مناطق جنوب و جنوب غرب کشور با اشاره به محوریت نیروی زمینی سپاه در روز دوم برگزاری رزمایش، به بیان جزییاتی از سناریوهای زمینی این رزمایش پرداخت و گفت: امروز مشاهده کردیم که پس از این که نیروی دریایی سپاه در دریا با دشمن فرضی به مقابله پرداخت و نهایتا دشمن توانست وارد خشکی‌های ما شود، نیروی زمینی سپاه وارد کارشد.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین راهبرد نیروی زمینی سپاه این است که دیده نشود و دشمن را به خوبی ببیند و بتواند به بهترین وجه دشمن را منهدم کند،خاطر نشان کرد: در این مرحله از رزمایش شاهد بودیم که هیچ چیزی روی زمین قابل مشاهده نبود و چنانچه به دشمنان به وسیله‌ی ماهواره‌ و پهپادها برای شناسایی تشخیص نیروهای ما اقدام می‌کردند به دلیل پنهانی بودن مواضع هیچ نیرویی قابل مشاهده نبود.

وی با بیان این که امروز در تمام کویر‌ها ، بیابان‌ها و سواحل ما دارای مواضع پنهان هستیم، گفت: توانسته‌ایم بر مبنای دکترین جنگ‌های نامتقارن به توانمندی‌هایی دست یابیم که از مواضع صد در صد پنهان خود بتوانیم به طور کامل دشمن را نابود کنیم.

جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه همچنین با بیان اینکه دقت آتش‌ها، حرفه‌ای بودن نیروها و توانمندی عملیات ضربتی از نقاط برجسته رزمایش پیامبر اعظم (ص) بود، خاطر نشان کرد: در این رزمایش نیروهای مستقر در میدان از تمام تمرین‌ها و آموزشهایی که در گذشته دیده بودند بهترین استفاده‌ها را کردند و توانستند که آنها را در نبرد پیاده‌سازی کنند.

وی در پایان با اشاره به هوشمندی سلاح‌های استفاده شده در این رزمایش اظهار کرد: تنوع سلاح‌های هوشمند یکی از قابلیت‌های ماست.

انتهای پیام

کد N746617

وبگردی