آفتاب
دیدار معاون اروپا آمریکای وزارت خارجه با وزیر خارجه دانمارک

تخت‌روانچی: در دور اخیر مذاکرات در ژنو پیشرفت قابل توجهی به دست آمد

تخت‌روانچی: در دور اخیر مذاکرات در ژنو پیشرفت قابل توجهی به دست آمد

معاون ظریف و عضو تیم مذاکره کننده‌ هسته‌ای کشورمان در دیدار با وزیر خارجه‌ دانمارک گفت: در دور اخیر مذاکرات ژنو پیشرفت قابل توجهی به دست آمد و امیدواریم در مذاکرات هفته‌ آینده‌ قدم‌های مثبت بیشتری برداشته شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا آمریکای وزارت خارجه که برای دیدار با همتای دانمارکی خود و دیگر مقامات این کشور به کپنهاک سفر کرده است در چارچوب رایزنی‌های دوجانبه‌ منطقه‌ای و گسترش روابط، با مارتین لیدگارد وزیر خارجه‌ دانمارک دیدار کرد.

وزیر خارجه دانمارک در این دیدار که روز چهارشنبه برگزار شد ضمن ابراز رضایت از این دیدار و ابراز خرسندی از سفرش به ایران گفت: خوشحال می‌شویم که آقای ظریف در اولین فرصت از دانمارک دیدار داشته باشند.

لیدگارد با اشاره به همکاری‌های خوب دو کشور در گذشته گفت: ایران و دانمارک از ظرفیت‌های جدید و متنوعی برای توسعه روابط برخوردارند.

وی در ادامه بر نقش موثر و سازنده‌ ایران در برقراری صلح و امنیت در منطقه تاکید کرد و گفت: دانمارک از حل سیاسی و مسالمت آمیز بحران سوریه با حضور همه‌ بازیگران موثر و ایجاد یک فرایند سیاسی فراگیر با مشارکت کلیه طرف‌های سوری حمایت می‌کند.

همچنین در این دیدار تخت روانچی ضمن مثبت و رضایت‌بخش خواندن روند رو به رشد همکاری‌ها و ظرفیت‌های فراوان برای همکاری میان دو کشور خاطرنشان کرد: دو کشور باید با مغتنم شمردن فرصت‌ها در راستای نهادینه کردن روابط تلاش مشترک داشته باشند.

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه با تشریح دیدگاه کشورمان در خصوص بحران در سوریه و منطقه خاطرنشان کرد:‌ تنها راه برون رفت از این بحران تاکید بر راه حل سیاسی است و ایران آمادگی دارد در این رابطه نقشی فعال و سازنده منطبق با خواست و اراده‌ مردم سوریه را مورد توجه قرار دهد.

روانچی با محکوم کردن اقدامات تروریستی در همه‌ اشکال آن که از سوی گروه‌های تروریستی در منطقه و دیگر کشورهای جهان از جمله دانمارک صورت می‌گیرد، گفت: امروز تروریسم یک تهدید جدی علیه جامعه جهانی است که ضرورت همکاری بین‌المللی برای مقابله با آن را ایجاد می‌کند.

معاون ظریف ضمن تشریح آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای گفت: در دور اخیر مذاکرات در ژنو پیشرفت قابل توجهی به دست آمد که امیدواریم در مذاکرات هفته آینده بتوانیم قدم‌های مثبت بیشتری برداریم.

وی تاکید کرد که برخی از اعضای 1+5 تحریم‌های ظالمانه را به عنوان یک اهرم قلمداد کرده و مایل نیستند که از آن دست بکشند.در حالی که این تحریم‌ها باید بدون قید و شرط برداشته شود.
کد N746332

وبگردی