آفتاب

دیدار امیر عبداللهیان با دو مقام آفریقایی

دیدار امیر عبداللهیان با دو مقام آفریقایی

وزیر علوم جمهوری گینه بیسائو که برای شرکت در اجلاس وزیران علوم کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در تهران به‌سر می‌برد، روز گذشته با حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اودت صمدو، وزیر علوم گینه بیسائو در این دیدار ضمن ابلاغ سلام دولت و ملت این کشور به دولت و ملت ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون کمک‌ها و همکاری‌های زیادی به کشورش داشته و ما هم‌چنان تمایل داریم از ظرفیت‌ها و تجارب خوب ایران در همه ابعاد به‌ویژه بخش ملی آموزش استفاده کنیم.

هم‌چنین پروفسور آجیمان، وزیر آموزش کشور آفریقایی غنا نیز در ملاقات با معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان ضمن یادآوری روابط دوستانه دو کشور اظهار کرد: ایران کشور مهم و توسعه یافته‌ای است که ما علاقمند به توسعه روابط خود با این کشور در زمینه‌های مختلف هستیم.

در این دیدارها امیرعبداللهیان ضمن استقبال از گسترش روابط با کشورهای آفریقایی به‌ویژه گینه و غنا، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای انتقال دانش و تجربیات خود به این کشورها در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N746013

وبگردی