آفتاب

انگلیس تهدید کرد؛ "روسیه را از سوئیفت خارج می‌کنیم"

انگلیس تهدید کرد؛ "روسیه را از سوئیفت خارج می‌کنیم"

نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد، خارج کردن روسیه از سیستم بانکی سوئیفت باید به عنوان یک گزینه در تحریم‌ها علیه روسیه در صورت شکسته شدن آتش‌بس اوکراین در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماه گذشته روسیه اعلام کرده بود که در صورت خارج شدن مسکو از سیستم سوئیفت، سیستم پیام‌رسان امنیتی مالی صنعت که مبادلات را تسهیل می‌کند، این اقدام را به شدت تلافی می‌کند.

سوئیفت (SWIFT) به طور کامل جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی نامیده می‌شود و انجمن تعاونی غیرانتفاعی است که در ماه مه ۱۹۷۳ میلادی توسط ۲۳۹ بانک از 15 کشور اروپایی و آمریکای شمالی راه‌اندازی گردید و هدف از آن جایگزینی روش‌های ارتباطی غیر استاندارد کاغذی و یا از طریق تلکس در سطح بین‌المللی با یک روش استاندارد شده جهانی بود.

با این حال دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس طی سخنرانی خود در پارلمان این کشور متعهد شد، انگلیس در صورت شکسته شدن آتش‌بس بین شورشیان حامی روسیه و نیروهای دولت اوکراین برای اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه بیشتر تلاش خواهد کرد.

وی در این باره گفت: امیدوارم که اتحادیه اروپا در صورت شکسته شدن این آتش‌بس با اعمال تحریم‌های جدید ضربه سختی به اقتصاد روسیه وارد کنند.

کامرون در ادامه اظهاراتش با اشاره به نتایجی که روسیه از شکستن این آتش‌بس متحمل خواهد شد، عنوان کرد: اگر روسیه قصد دارد به قوانین اولیه سیستم‌های قرن 21 تن ندهد باید به این مساله هم فکر کند که سرمایه‌گذاری، بانکداری و مرکز تهاتر متعلق به سیستم‌های قرن 21 است.

اظهارات نخست‌وزیر انگلیس در حالی مطرح شده‌اند که 12 روز پیش توافق صلحی برای خاتمه دادن به درگیری‌های در شرق اوکراین در پایتخت بلاروس به امضا رسید.

انتهای پیام

کد N745871

وبگردی