آفتاب

پس از رهبران قطر و کویت، اردوغان نیز به عربستان می‌رود

پس از رهبران قطر و کویت، اردوغان نیز به عربستان می‌رود

پس از رهبران قطر و کویت و ولیعهد امارات، رئیس جمهوری ترکیه نیز طی چند روز آینده به ریاض می‌رود و تا پایان ماه جاری میلادی مهمان این کشور خواهد بود. این سفرها به ریاض از تغییر سیاست‌های عربستان در سایه حاکمیت ملک سلمان بن عبدالعزیز خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری دموع، منابع دیپلمات ترکیه اعلام کردند، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهری ترکیه بعد ازظهر روز شنبه (28 فوریه) به عربستان خواهد رفت و ضمن سفر به شهرهای مکه و مدینه، ابتدای ماه مارس آینده به ریاض می‌رود تا با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و چند تن از مسئولان عربستان برای اولین بار پس از به تخت نشستن پادشاه جدید، دیدار کند.

این منابع هدف از سفر اردوغان را تقویت همکاری‌های دو جانبه میان ترکیه و عربستان در سطوح سیاسی، اقتصادی و نظامی و همچنین سرعت بخشیدن به این همکاری‌ها و نیز هماهنگی دو کشور در زمینه مسائل مختلف منطقه از جمله بحران در عراق، سوریه و یمن و افزایش اقدامات تروریست‌های تندرو، دانستند.

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر هفته گذشته به عربستان رفت و با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور دیدار کرد. پیش از وی نیز صباح جابر الاحمد الصباح، امیر کویت و محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات نیز به عربستان رفتند و با سلمان بن عبدالعزیز دیدار وگفت‌وکو کردند.

انتهای پیام

کد N745653

وبگردی