آفتاب

نمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه در تنگه هرمز و آبهای خلیج فارس

نمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه در تنگه هرمز و آبهای خلیج فارس

نهمین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) با رمز یا محمد رسول الله (ص) در تنگه هرمز و منطقه‌ی خلیج فارس و با حضور فرمانده‌ی کل سپاه پاسداران ، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) به بندر لارک صبح امروز (چهارشنبه)، در مرحله نخست این رزمایش که با شعار نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه‌ی عزم ملی و مدیریت جهادی در حال برگزاری است، نیروهای مستقر در منطقه به دفاع به اجرای سریال‌ها و سناریوهای دفاع دریایی پرداختند.

بر اساس این گزارش در این رزمایش 17 موشک از شناورها، بالگردها و همچنین سامانه‌های مستقر در ساحل و بیش از 400 راکد به هدف از پیش تعیین شده که ماکت یک فروند ناو هواپیمابر دشمن فرضی بود شلیک شد. موشک‌های کروز ساحل به دریای نصر ، زمین به زمین فاتح و زلزال و همچنین موشک بالستیک ضد کشتی خلیج فارس ، از جمله موشک‌هایی بوده است که امروز در جریان این رزمایش به سمت اهداف مورد نظر از پیش تعیین شده شلیک شدند.

به گزارش ایسنا در رزمایش امروز بیش از 400 فروند شناور رزمی نیروی دریایی سپاه پاسداران حضور داشتند.

همچنین تعدادی بالغ بر پنجاه سامانه موشکی ساحل به دریا و بیش از 500 فروند شناور رزمی و تعدادی پهباد متعلق به نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز امروز درمنطقه رزمایش رژه رفتند. همچنین چند فروند جنگنده‌ی اف 4 متعلق به نیروی هوایی ارتش نیز در آرایش‌های سه تایی در منطقه‌ی رزمایش رژه رفتند.

انتهای پیام

کد N745051

وبگردی