آفتاب
رییس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم استان قم:

دولت پشتوانه خود را در قم می‌بیند/در مذاکرات تحمیل، تحقیر و ادامه تحریم‌ها را نمی‌پذیرد

دولت پشتوانه خود را در قم می‌بیند/در مذاکرات تحمیل، تحقیر و ادامه تحریم‌ها را نمی‌پذیرد

رییس‌جمهوری در اجتماع بزرگ مردم قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با تاکید بر اینکه دولت پشتوانه خود را در قم می بیند و چشم‌انداز فردای این نظام، کشور و ملت را در سایه اندیشه برآمده از حوزه علمیه قم می داند، تصریح کرد: حوزه نهاد مستقل بوده و نهاد مستقل باقی خواهد ماند و زیر پرچم سیاست و هیچ حزب و جناحی...

رییس‌جمهوری در اجتماع بزرگ مردم قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با تاکید بر اینکه دولت پشتوانه خود را در قم می بیند و چشم‌انداز فردای این نظام، کشور و ملت را در سایه اندیشه برآمده از حوزه علمیه قم می داند، تصریح کرد: حوزه نهاد مستقل بوده و نهاد مستقل باقی خواهد ماند و زیر پرچم سیاست و هیچ حزب و جناحی نرفته و نخواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، حوزه علمیه قم را افتخار همه عالمان و محققان دانست و اظهارداشت: ما به نظریه‌پردازی‌های دینی و فقهی عالمان دین نیاز داریم ، ما نیاز داریم که همپای دانشگاه و دانشگاهیان، از اجتهاد مجتهدان قم همواره بهره ببریم.

رییس جمهوری از شهر قم به عنوان شهر اجتهاد ، ایثار ، فداکاری و نماد حیات دینی و پناهگاه فکری و معنوی نام برد و با مرور تاریخ پرفراز و نشیب این شهر مقدس گفت: مردم قم هیچگاه اسلام، امام ، نهضت ، انقلاب و حوزه را تنها نگذاشتند.

روحانی در ادامه با تاکید بر اینکه "ما مسیر حل معضلات از جمله پرونده هسته ای را با اقتدار و بدون توجه به حاشیه پردازی های برخی ها، ادامه داده و ادامه خواهیم داد"، گفت: تحریم ضد حقوق بشر است و ایران در مذاکرات تحمیل ، تحقیر و ادامه تحریم ها را نمی پذیرد.

رییس جمهوری افزود: تحریم ظلم به مردم ایران و توسعه حق مردم ایران است و طرف مذاکره کننده بداند ملت ایران هرگز از مسیر توسعه علمی خود دست برنخواهد داشت و راه توسعه علمی را ادامه خواهد داد و باید پایان این مذاکرات و نتیجه توافق، برداشتن همه تحریمهای ظالمانه و غیرقانونی باشد.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه دولت به تمامی وعده های خود در ۲۴ خرداد وفادار می ماند، گفت: شعار دولت نجات اقتصاد ، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان بوده است و ما به راهمان ادامه می دهیم و به منتقدان می گوییم که از حمایت دولت برخوردار بوده و خواهند بود اما تخریب در این کشور جایی ندارد و تخریب‌گران خانه کهنه خود را ویرانه می کنند.

رییس جمهوری افزود: مردم بدانند طی این ۱۸ ماه، دولت در زمینه اقتصادی با وجودی که وارث ویرانی های فراوان بود، قدمهای بزرگی را با حمایت مردم ، مقام معظم رهبری و پشتیبانی مراجع تقلید برداشته است ؛ قدمهایی که هر منصفی را به تعجب وادار می کند.

روحانی با تاکید بر اینکه تحجر و افراط نه تنها دنیا بلکه اول دین مردم را می سوزاند ، گفت: تبدیل دین جامع و نجات بخش اسلام به دینی خشک، جامد، خشن و غیرمنعطف به آن معنا است که بر دوام ، استمرار و قدرت دین ضربه وارد کرده اند. اسلام دین خشونت و مشقت نیست بلکه دین نجات و دینی است که در چارچوب طاقت بشر تدوین شده است.

ادامه دارد

کد N744996

وبگردی