آفتاب
دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور:

ایرانیان مقیم خارج، خط مقدم مشارکت در سرمایه‌گذاری هستند

ایرانیان مقیم خارج، خط مقدم مشارکت در سرمایه‌گذاری هستند

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، گفت: اگر بخواهیم توسعه را دنبال کنیم نیازمند مشارکت خارجی در سرمایه‌گذاری هستیم و خط مقدم این مشارکت، ایرانیان مقیم خارج از کشور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، سید جواد قوام شهیدی سه‌شنبه شب در نشست تخصصی قمی‌های خارج از کشور با محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری درقم، افزود: هر میزانی از مشارکت مورد استقبال دولت خواهد بود و درهای استقبال از سرمایه‌گذاری آنها بیش از پیش باز است.

وی با بیان اینکه حضور در خارج از کشور می‌تواند همراه با مشارکت اقتصادی در داخل کشور باشد، تاکید کرد: در استان‌ها پیش‌بینی شده است که جلساتی برگزار شود تا بتوانیم مشکلات ایرانیان خارج از کشور را دریافت کنیم.

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، اظهار کرد: در برخی قوانین و مقررات در اجرا مشکل داریم اما قانون پنجره واحد اقتصادی را نیز داریم که اگر عملیاتی شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و اگر این قانون در عرصه استان‌ها نیز فعال شود در حقیقت بسیاری از معضلات و مشکلات از کانون ملی به کانون استانی می‌آید و با علاقه‌مندی که مسئولان استان‌ها نسبت به حل مشکلات سرمایه‌گذاران ایرانی دارند شاهد رفع مشکلات خواهیم بود.

قوام شهیدی بسترسازی و بهره‌گیری از توانمندی‌های ایرانیان در زمینه‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تسهیل مشارکت هموطنان مقیم خارج از کشور در عرصه های سازندگی کشور و توسعه پایدار ملی را از رویکردهای دولت تدبیر و امید نسبت به شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور عنوان کرد.

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، ادامه داد: ارائه خدمات بهتر و بیشتر، تسهیل تردد ایرانیان، تامین آرامش فکری و روحی هموطنان و پیگیری حل مشکل آنان در زمینه‌های مختلف از طریق هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی از دیگر وظایف شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور است.

انتهای پیام

کد N744887

وبگردی