آفتاب
/نهمین رزمایش پیامبر اعظم/

فرمانده سپاه پاسداران: سپاه مدافع امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است

فرمانده سپاه پاسداران: سپاه مدافع امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام رزمایش این نیرو را بازدارندگی دشمنان فرامنطقه‌ای دانست و افزود: این رزمایش برای این انجام می شود تا دشمنان حواس‌شان جمع کار خودشان باشد و به حریم امنیتی جمهوری اسلامی ورود نکنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار سرلشکر جعفری ضمن تشریح اقدامات اولین روز رزمایش سپاه پاسداران در آب‌های نیلگون خلیج فارس، گفت: موشک‌های شلیک شده در رزمایش امروز به اهداف اصابت کردند و اقدامات در سایر عرصه‌ها نیز با تاکتیک‌های دیگر در حال انجام است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آغاز رزمایش زمینی سپاه در سواحل حاشیه‌ای خلیج فارس از روز پنج‌شنبه (فردا) خبر داد و افزود: با این رزمایش به دنیا اعلام می‌کنیم توانمندی های نظامی ایران برای برقراری امنیت و آرامش کشورهای حوزه خلیج فارس و تنگه هرمز انجام می‌شود. این رزمایش با هدف مهار دشمنان فرامنطقه‌ای و جلوگیری از اقدامات آنه در برهم زدن امنیت منطقه یا اعمال قدرت آنها به اجرا در آمده است.

به گفته سردار سرلشکر جعفری، پیام این رزمایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و برقراری امنیت و صلح در خلیج فارس و تنگه هرمز است که نفع آن به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز می‌رسد. مشکل ما دشمنان فرامنطقه‌ای هستند. امیدوارم وحدت و انسجام کشورهای منطقه روزی بیشتر از امروز شود تا دشمنان فرامنطقه‌ای با ترک منطقه اجازه دهند مردم زندگی خود را داشته باشند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشریح پیشرفت‌های فناوری و تسلیحاتی سپاه پاسداران، گفت: تمرکز فناوری‌ها، سلاح‌ها و تاکتیک‌های این رزمایش برگرفته از تجربیات هشت سال دفاع مقدس و دوران پس از آن است. سلاح‌ها و فناوری‌های امروز سپاه پاسداران در زمان جنگ هرگز وجود نداشت. طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی فناوری‌های مدرن به تجربیات زمان جنگ اضافه شد و با چاشنی ایمان، سپاه و بسیج امروز از حریم امنیتی کشور دفاع می‌کنند.

وی به کشورهای فرامنطقه‌ای هشدار داد: هرگز دلمان نمی‌خواهد از این تسلیحات استفاده کنیم ولی در صورت بروز هرگونه دخالتی در حریم مرزهای جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز که تحت کنترل سپاه پاسداران است قطعا از این تسلیحات استفاده خواهیم کرد. به بیان دیگر زمان استفاده از این تسلیحات دفاع در برابر دشمنان فرامنطقه‌ای و تامین امنیت تنگه هرمز است.

انتهای پیام

کد N744653

وبگردی