آفتاب
شریعتمداری:

کمیسیون رسیدگی به مشکلات سرمایه گذاری در قم تشکیل شود

کمیسیون رسیدگی به مشکلات سرمایه گذاری در قم تشکیل شود

قم - معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: با وجود مشکلات زیاد سرمایه گذاری در استان قم نسبت به دیگر استان‌ها لازم است کمیسیون رسیدگی به مشکلات سرمایه گذاری در استانداری قم تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریعتمداری شامگاه سه شنبه در نشست تخصصی با قمی‌های و سرمایه گذاران خارج از کشور که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین مراسمی این است تا مشکلات ومطالب سرمایه گذاران را به دقت بشنویم و به آنها رسیدگی کنیم.

وی برخی مشکلات موجود را ناشی از تغییر اساسی در نظام و سیستم مدیریتی دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام جوان است و لذا وجود برخی مشکلات در آن طبیعی بوده که با گذشت زمان بهبود می‌یابد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: دولت تدبیر و امید بر این پایه تشکیل شده است که عقلانیت و خرد را حاکم کند و با استفاده از خرد جمعی بتواند تا آنجایی که مقدور است برای رفع مشکلات در زمینه‌های مختلف اقدام کند.

وی با بیان اینکه اکثر سرمایه گذاران مشکل را در ادارات و سازمان‌های دولتی می‌دانند، گفت: ایجاد مشکل در سازمان‌های دولتی غیر قابل انکار است اما باید تشکل‌های صنفی مربوط به بخش‌های غیر دولتی را هم به آن افزود.

شریعتمداری ادامه داد: بخش‌های خصوصی و غیر دولتی در نهاد‌هایی که مسؤلیت رسیدگی به مشکلات صنفی آن‌ها را برعهده دارند به طور جدی حضور پیدا نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه زمانی که دولت جدیدی روی کار می‌آید سیاست جدیدی را حاکم می‌کند و تا این سیاست‌ها تغییر یابد و به شرایط مطلوب برسد زمان خواهد برد، عنوان کرد: منابع ارزی کشور قفل است و همه منابعی که از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به دست می‌آید، ۱۶ هزار میلیارد تومان دیگر را به آن اضافه می‌کنیم تا بتوانیم یارانه مردم را بپردازیم، همچنین یارانه تولید و مشوق‌های صادرات از همین منبع است که این جوابگوی هزینه‌ها نیست.

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با بیان اینکه در امر تولید و سرمایه گذاری یک جفت کفش آهنی مورد نیاز است، گفت: با همه فشار‌هایی که بر روی دولت است از اقدامات مهم آن مهار تورم بوده است.

وی احیای ۷ هزار واحد تولیدی در کشور را از اقدامات دولت تدبیر و امید نام برد و عنوان کرد: کمک به حل مشکلات تولید که از سیاست‌های مقام معظم رهبری است یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید است.

شریعتمداری حل مشکلات تولید و نیز تولید ثروت را از مواردی دانست که حیات کشور در گرو آن است و گفت: در این راستا برخی صداهای مخالف از گوشه و کنار به گوش می‌خورد که قصد دارند امنیت اقتصادی موجود را متزلزل کنند.

وی تصریح کرد: باید با تخلفات به گونه‌ای برخورد شود که فعالان اقتصادی احساس امنیت کنند، در همین موضوع یارانه هرچه فشار می‌آوردند که با دسترسی به اطلاعات ثروتمندان یارانه آنها را حذف کنید اما آقای روحانی گفت من اجازه نمی‌دهم به حساب بانکی مردم سرک بکشید که این موضوع گرچه در ظاهر ظالمانه به نظر می‌آید ولی در باطن امنیت ایجاد می‌کند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با این بیان که چنین جلساتی در استان‌های دیگر برگزار شده است، افزود: مشکلات مطرح شده در این جلسه بیشتر از استان‌های دیگر بوده است لذا تشکیل کمیسیون ویژه برای رسیدگی به این مشکلات در استانداری قم ضروری است تا مشکلات در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح و راهکارهای حل آن بررسی و اعلام شود.

کد N744496

وبگردی