آفتاب

معاون وزیر خارجه سوریه مصر را به افزایش سطح روابط دیپلماتیک با کشورش فراخواند

معاون وزیر خارجه سوریه مصر را به افزایش سطح روابط دیپلماتیک با کشورش فراخواند

معاون وزیر خارجه سوریه ضمن انتقاد شدید از رئیس‌جمهور فرانسه و وزیر خارجه این کشور اعلام کرد که اوضاع کنونی سوریه روز به روز بهتر می‌شود.

معاون وزیر خارجه سوریه ضمن انتقاد شدید از رئیس‌جمهور فرانسه و وزیر خارجه این کشور اعلام کرد که اوضاع کنونی سوریه روز به روز بهتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت اینترنتی النشره، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه طی سخنانی اظهار کرد: آیا سوریه این حق را ندارد که برای مقابله با کسانی که مقاومت را هدف خود قرار داده‌اند از هم‌پیمانانش کمک گیرد؟ چرا باید هر قتل و کشتاری در سوریه اتفاق بیفتد و هم‌پیمانان ما نتوانند از خودشان دفاع کنند؟

وی افزود: این حق سوریه است که برای مقابله با حملاتی که محور مقاومت را هدف خود قرار داده از هم‌پیمانان خود کمک گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: گروه اخوان‌المسلمین از سال 2007 میلادی طی نشست‌های خود با سازمان جاسوسی موساد اسرائیل برای حمله به سوریه برنامه‌ریزی کردند که ما برای اثبات آن اسنادی را در دست داریم. آنها در این نشست‌ها توافق کردند تا اخوان‌المسلمین در تمام کشورهای عربی قدرت بگیرد.

فیصل مقداد از دولت مصر خواست تا هر چه سریعتر سطح دیپلماسی میان دو کشور را تا سطح سفیران افزایش دهد چراکه مصر بدون هم‌پیمان اصلی خود در منطقه یعنی سوریه نمی‌تواند به موفقیت برسد.

وی در خصوص کنفرانس ژنو 2 تصریح کرد: هیات ائتلاف برای تحویل قدرت آمده اما ما سوریه را به کسانی که خواهان کشتار هستند تحویل نمی‌دهیم چراکه این اتفاق تاکنون نیفتاده و در آینده نیز نخواهد افتاد.

وی افزود: مخالفان در خارج از کشور افراد گمراه شده و مزدورانی هستند که بیشتر از کسانی که حامیشان هستند، پیروی و اطاعت می‌کنند.

فیصل مقداد تاکید کرد: استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در سفر اخیر خود طرحی را که شامل پایان قتل و کشتار در دو منطقه واقع در شهر حلب یعنی صلاح‌الدین و سیف‌الدوله است، مطرح کرد و ما به او گفتیم که منطقه اول صلاح‌الدین است و ما نیز در صورتی که طرف دیگر به تعهدات خود پایبند باشد ما هم متعهدیم. ما به استفان دی میستورا اعلام کردیم که برای توقف حملات هوایی و خمپاره‌ای در تمام شهر حلب و ارسال کمک‌های بشردوستانه به منطقه صلاح‌الدین و پس از آن دیگر مناطق آماده هستیم.

معاون وزیر خارجه سوریه اظهار کرد که اگر توافق‌های لازم حاصل شود امروز با رمزی رمزی نماینده فرستاده سازمان ملل دیدار خواهد کرد.

وی پیرامون سفر هیات فرانسوی افزود: این سفر دال بر وجود اختلاف میان مواضع نمایندگان مردم فرانسه و رهبری آن مقابل اتفاقات سوریه است.

مقداد گفت: فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه شکست خورده و سخنان مطرح شده از سوی وزیر خارجه این کشور نشان می‌دهد که وی فردی احمق و نادان است.

انتهای پیام

کد N744456

وبگردی