آفتاب

مادورو قتل نوجوان معترض را محکوم کرد

مادورو قتل نوجوان معترض را محکوم کرد

دولت ونزوئلا با محکوم کردن شلیک‌ گلوله به نوجوان معترض در جریان اعتراضات ضد دولتی، متعهد شد تا افسر پلیس مسئول حادثه را مجازات کند.

دولت ونزوئلا با محکوم کردن شلیک‌ گلوله به نوجوان معترض در جریان اعتراضات ضد دولتی، متعهد شد تا افسر پلیس مسئول حادثه را مجازات کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، کلوئیبرت روآ نونز، پسر دبیرستانی 14 ساله‌ای بود که اوایل روز سه شنبه بر اثر شلیک گلوله به سرش در شهر سن کریستوبال کشته شد. این اتفاق در جریان درگیری‌ میان معترضان و نیروهای دولتی در نزدیکی سکونتگاه فرماندار این شهر رخ داد.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا پیشتر با صدور بیانیه‌ای گفت: من این قتل را محکوم می‌کنم و دستور تحقیقات را صادر کرده‌ام. تمام افسران پلیس مسئول هم اکنون زندانی شده‌اند.

مادورو با تاکید بر لزوم برقراری صلح گفت که در میان سازمان‌های سیاسی جناح راستگرا، گروه‌هایی هستند که به نوجوانان دانش آموز پول می‌دهند تا اقدامات خشونت بار انجام دهند.

وی افزود: اگر هر پلیس و یا افسر امنیتی مرتکب جرمی شود، من اولین نفری هستم که دستور بازداشت فوری صادر می‌کنم. در ونزوئلا استفاده از سلاح برای متفرق کردن معترضان کاملا غیرقانونی است.

کارمن ملندز، وزیر کشور ونزوئلا نیز گفت که دولت فدرال افسر مقصر را مجازات می‌کند.

افسر خاطی با نام خاویر مورا می‌گوید که دانش آموز مذکور را با گلوله پلاستیکی هدف قرار داده است.

تنش‌ها در ونزوئلا از زمان بازداشت آنتونیو لدزما شهردار اپوزسیون منتقد دولت به اتهام تلاش برای توطئه با هدف سرنگونی مادورو بالا گرفته است. در همین حال نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اکثریت رای دهندگان ونزوئلا نظرشان درباره اقتصاد تحت حکومت مادورو مثبت است.

براساس نظرسنجی موسسه آی سی اس (ICS)؛ حدود 57 درصد مردم ونزوئلا معتقدند که کابینه کنونی تحت رهبری مادورو می‌تواند اقتصاد مشکل دار ونزوئلا را احیا کند.

این نظرسنجی روی 1300 تن و از دهم تا بیستم فوریه انجام شد و براساس آن 4 / 56 درصد از شرکت کنندگان معتقدند که اقتصاد ارتقا پیدا می‌کند و در مقابل 2 / 40 درصد گفتند که وضعیت بهتر می‌شود.

انتهای پیام

کد N744409

وبگردی