آفتاب

امریکا هر گونه تغییر در استراتژی افغانستان را رد کرد

امریکا هر گونه تغییر در استراتژی افغانستان را رد کرد

کاخ سفید هرگونه تغییر در استراتژی امریکا در افغانستان از جمله کاهش نظامیان آمریکایی در این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آوا، کاخ سفید با رد هرگونه تغییر در استراتژی افغانستان به ویژه درباره کاهش سربازان امریکایی، اعلام کرد: رئیس‌جمهوری امریکا همچنان آماده دریافت ایده برای بررسی استراتژی خود با استفاده از مشورت با رهبری ارشد نظامی ایالات متحده است.

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: این استراتژی به این صورت است که باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا به آن اطمینان کامل دارد اما آماده بررسی همین استراتژی بر مبنای مشاوره و رایزنی با فرمانده ارشد نظامی ایالات متحده است. در ابتدای امر هر جا که لازم باشد، عملیات مقابله با تروریسم انجام می شود اما همچنان به آموزش، مشاوره و تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان می‌پردازیم.

وی افزود: چنین اقدامی هم اکنون در حال انجام است و مقام‌های دولت کابل گفته‌اند که بر این باورند این عملیات موثر و سودمند بوده و به تضمین امنیت کشور کمک کرده است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت: اوباما همچنان به این استراتژی ادامه می‌دهد او برای دریافت ایده‌ها و مشورت‌های رهبری نظامی امریکا اعضای ارشد تیم امنیت ملی آماده است تا به بررسی این مساله بپردازد که این استراتژی در قبال افغانستان چه تاثیری بر اوضاع می‌گذارد.

کد N744408

وبگردی