آفتاب

آب‌گرم معدنی فردوس، مهم‌ترین جاذبه‌ طبیعی شرق کشور

آب‌گرم معدنی فردوس، مهم‌ترین جاذبه‌ طبیعی شرق کشور

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی خراسان‌جنوبی گفت: آب‌گرم معدنی فردوس یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی و قطب گردشگری و آب‌درمانی شرق کشور محسوب می‌شود و در سفر هیئت دولت به خراسان‌جنوبی نیز، به‌عنوان منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری مصوب شد.

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی خراسان‌جنوبی گفت: آب‌گرم معدنی فردوس یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی و قطب گردشگری و آب‌درمانی شرق کشور محسوب می‌شود و در سفر هیئت دولت به خراسان‌جنوبی نیز، به‌عنوان منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری مصوب شد.

«مرتضی عربی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌جنوبی، گفت: آب‌گرم معدنی فردوس در کیلومتر 22 جاده‌ی اصلی «فردوس - مشهد» واقع شده و بیش از دویست سال سابقه تاریخی دارد و در قدیم‌الایام دو باب حوضچه از سنگ و آهک ساخته شده و سقف آن با آجر به‌صورت گنبدی پوشش داده شده و چون آب آن خاصیت درمانی داشته و از روستاهای اطراف هم‌چنین شهرهای هم‌جوار پیاده و یا با وسیله‌ی نقلیه عمومی برای استفاده از آب آن مجبور بودند بیتوته کنند.

وی ادامه داد: از سال 1345 تولیت آن را هلال‌احمر فردوس عهده‌دار شد، که با توجه به آزمایش‌های انجام شده برای امراض جلدی و کبدی و دردهای مفصلی، اتساع عروق، پیشگیری از رسوب سنگ در کلیه، بیماری‌های رماتیسمی، دردهای مفصلی و عصبی، افزایش سوخت وساز بافت‌ها، کاهش درد و برطرف کردن گرفتگی عضلات، افزایش دامنه حرکتی اندام‌ها، بهبود دردهای ناحیه ستون فقرات و دیسک کمر و پیشگیری از ایجاد انحراف در ستون فقرات مفید بوده و همه ساله بر تعداد مراجعین افزوده می‌شود، به همین لحاظ آبگرم معدنی فردوس یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی و قطب گردشگری و آبدرمانی شرق کشور محسوب می‌شود و در سفر هیئت دولت به خراسان‌جنوبی نیز، به‌عنوان منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری مصوب شد.

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: این مجتمع هم‌اکنون به استخر آب درمانی، وان‌های خصوصی، سوئیت‌های اقامتی با تمام امکانات، اتاق‌های ارزان قیمت، رستوران، شهر بازی و فضاهای ورزشی، تفریحی مجهز است.

عربی اظهار کرد: از خواص درمانی آب گرم معدنی این چشمه می‌توان به افزایش سوخت وساز بافت‌ها، اتساع عروق، افزایش جریان خون، افزایش میزان فعالیت قلب اشاره کرد.

وی اظهارکرد: به‌دنبال ایجاد تأثیرات فیزیولوژیکی فوق در بافت‌ها و اندام‌های بدن، یک سلسله تأثیرات درمانی در فرد مشاهده می‌شود، از جمله بر اثر افزایش جریان خون و بهبود وضع تغذیه در اندام‌ها و دفع سریع مواد زاید، گرفتگی و اسپاسم عضلات فرد، بر اثر وقوع تغییرات مذکور، این درد و ناراحتی ورزشکار از میان می‌رود. به طور خلاصه می‌توان گفت که تأثیرات درمانی آب به‌واسطه اثری است که آب روی پوست بدن دارد.

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی خراسان‌جنوبی گفت: در آب‌درمانی، پوست بدن به عنوان یک عضو مهم و اساسی است، زیرا بر اثر برخورد جریان آب، گیرنده‌های عصبی پوست تحریک می‌شوند. تحریکات ایجاد شده از طریق اعصاب، بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می‌گذارند و این تأثیرات سیستم عصبی مرکزی است که باعث به‌وجود آمدن اثرات درمانی آب می‌شود.

عربی خاطرنشان کرد: استفاده از آب‌درمانی روی جریان خون، سوخت و ساز بدن، سیستم عصبی، ترکیب خون و میزان ترشح غدد نیز تأثیر می‌گذارد و در نهایت، تجمع این تأثیرات روی روان فرد منعکس می‌شود.

آب‌گرم معدنی فردوس

انتهای پیام

کد N744273

وبگردی