آفتاب

تحلیل رئیس سازمان تبلیغات از فضای دینی جامعه

تحلیل رئیس سازمان تبلیغات از فضای دینی جامعه

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مهم‌ترین کاری که می‌توان برای ترویج فرهنگ و رفتار دینی انجام داد تربیت، تبلیغ صحیح و فضاسازی درست است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «صحبت کردن درباره فرهنگ و رفتار دینی نیازمند یک تحلیل عمیق است» اظهار کرد: بنده معتقدم که جامعه ما یک جامعه دینی و متدین است. البته گاهی رفتارهای غلطی را در مباحث فردی، اجتماعی و خانوادگی می‌بینیم؛ ولی آن‌چه که از جامعه برداشت می‌شود این است که جامعه ایران نسبت به سایر جوامع متدین‌تر و مذهبی‌تر است.

وی افزود: نمود این رفتار و فرهنگ دینی را می‌توان در تعظیم شعائرالله دید. مردم به مراسمی همچون محرم، ماه رمضان و نمازها اهمیت می‌دهند طبق آمار و پایش بیش از 70 تا 80 درصد مردم اهل نماز هستند و نماز می‌خوانند البته انتظار و توقع ما این است که مردم به سمت نماز جماعت بروند، چرا که این خود یک رفتار دینی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: اگر افراد جامعه ما رفتار و تربیت دینی داشته باشند و خانواده‌ها براساس سنت‌های دینی و ملی شکل بگیرند در جامعه تعریف بهتری از دین می‌شود. کانون خانواده باید با تعریف مقبول اجتماعی و دینی شکل بگیرد و اگر خانواده‌ای با اصول دینی پرورش یابد دارای هویت می‌شود و هویت آن‌ها برگرفته از فرهنگ دینی و ملی است.

خاموشی گفت: اگر در جامعه ما فرهنگ و رفتار دینی وجود نداشت انقلابی صورت نمی‌گرفت و در دفاع مقدس کسی نبود حتی می‌بینیم امروز هم جوانان برای دفاع از حرم آل الله فعالیت می‌کنند و در مقابل نظام سلطه می‌ایستند و این گونه رفتارها نشان می‌دهد که فرهنگ دینی در کشور موجود است.

وی در ادامه در پاسخ به این‌که باید چه کاری انجام بدهیم که این فرهنگ را حفظ کنیم؟ افزود: با توجه به هجمه رسانه‌ها و نظام سلطه، مهم‌ترین کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم تربیت، تبلیغ صحیح و فضاسازی درست است. براساس این موارد فکر و عمل افراد شکل می‌گیرد و افراد جامعه به آن تمکین می‌کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان گفت: اگر نقصی در خانواده، مدرسه، دانشگاه و محیط اجتماعی باشد این نقص‌ها آسیب می‌زند و ما باید سعی کنیم آسیب‌ها را بکاهیم و باید بر توانمندی‌ها و مولفه‌های بلندی که در فرهنگ ملی خود داریم تکیه کنیم و فرهنگ خودی را در قبال فرهنگ بیگانه تقویت کنیم و افراد جامعه را به گونه‌ای تربیت کنیم که در مقابل فرهنگ بیگانه بیمه شوند.

انتهای پیام

کد N744215

وبگردی