آفتاب
هشتمین همایش بین‌المللی تربیت بدنی و علوم ورزشی

جان ساندرس: تربیت بدنی متفاوت از علوم ورزشی است و بار علمی ندارد

جان ساندرس: تربیت بدنی متفاوت از علوم ورزشی است و بار علمی ندارد

متخصص مدیریت ورزشی از استرالیا می‌گوید تربیت بدنی و علوم ورزشی دو واژه جدا از هم هستند و از نظر علمی تربیت بدنی در سطوح بسیار پایین تری قرار دارد.

پروفسور جان ساندرس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با مقاله خود که در خصوص تفاوت‌های بین علوم ورزشی و تربیت بدنی و ارتباط بین آنها بود، اظهار کرد: بسیاری از اساتید و دانشجویان تربیت بدنی هنوز به این مساله پی نبردند که بین علوم ورزشی و تربیت بدنی ارتباط تنگاتنگی وجود ندارد در این دو واژه کاملا جدا از هم هستند به طوری که تمرکز تربیت بدنی بر روی آموزش است و بیشتر در سطح مدارس این واژه کاربرد دارد و از نظر علمی پایه قوی ندارد اما علوم ورزشی برای سطوح بالاتر همانند ورزش المپیک کاربرد دارد و اساتید این رشته باید از نظر علمی از درجه علمی بالایی برخوردار باشید.

وی افزود: این که ما می گوییم علوم ورزشی و تربیت بدنی واژه نادرستی است و باید این دو را از هم تفکیک کرد، زیرا این دو واژه از نظر نظام‌های آموزش و شیوه تدریس متفاوت هستند و تربیت بدنی به نوعی تکمیل کننده علوم ورزشی است، اما آن چه که از نظر علمی حائز اهمیت است علوم ورزشی است نه تربیت بدنی .

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای که بنا به دلایلی در اوج عملکرد ورزش حرفه‌ای را کنار می‌گذارند و دچار برخی مشکلات روحی روانی می‌شوند به این دلیل است که اصول تربیت بدنی را به درستی بلد نیستند و آموزش کافی در این زمینه ندید‌ه‌اند.

ساندرس که برای اولین بار در همایش بین‌المللی تربیت بدنی و علوم ورزشی شرکت کره بود، با اشاره به مهمان نوازی خوب ایرانیان و کیفیت بالای همایش از نظر علمی در پایان خاطر نشان کرد: انتظار برپایی چنین همایشی را داشتم. البته من با اساتید علوم ورزشی ایران تا به امروز هیچ ارتباطی نداشتم و دوست دارم در آینده ارتباطات خود را از نظر علمی با اساتید ایرانی از طریق پژوهشگاه محکمتر کنم.

انتها‌ی‌ پیام

کد N744174

وبگردی